Rekkers l-a lansat pe Warren Buffett la Cluj
- Scris de Bogdan Vasilescu
- 23 Oct 2010, 00:29
- Economie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Biografia miliardarului american a fost prezentată clujenilor prin intermediul conferinţelor JCI, care au dezbătut cele mai bune investiţii pe timp de criză.
Oameni de afaceri de prestigiu sunt prezenţi în aceste zile, la Cluj, la conferinţele fundaţiei Junior Chamber International (JCI), dedicate în special tinerilor antreprenori. Biografia unuia dintre cei mai influenţi oameni ai planetei, Warren Buffett, expusă în cadrul evenimentului, a trezit interesul participanţilor.
Directorul general al Băncii Transilvania (BT), Robert Rekkers, a prezentat cartea lui A. Schroeder, “Bulgărele de zăpadă”, care a ajuns în România prin intermediul editurii Injoy Books. “Pe Warren Buffett nu l-am întâlnit niciodată, dar toată lumea a auzit de McDonald’s, de Coca-Cola sau de Goldman Sachs, iar el este acţionar principal la aceste companii. Se spune că este un om generos. Cu 62 de miliarde de dolari avere şi eu aş fi generos, dar sunt olandez, iar olandezii sunt zgârciţi. În SUA, ca şi în România, există un sistem greşit de taxe prin care mai mult oamenii se ocupă de filantropie decât statul”, a spus Rekkers.
În opinia directorului BT, reputaţia miliardarului american nu se bazează numai pe generozitate. Capacitatatea de a sesiza oportunităţile, de a determina tendinţa unor pieţe imense, precum cea americană, sau chiar salvarea, în parte, a sistemului bancar sunt cele care i-au adus notorietate. “Buffett nu a investit niciodată într-o afacere pe care nu a înţeles-o. Nu a investit în calculatoare. A salvat, în schimb, Goldman Sachs atunci când Lehman Brothers s-a prăbuşit. Nu vă închipuiţi cât de greu a fost în octombrie 2008, când toată finanţarea s-a prăbuşit”, a continuat Rekkers.
Coborând la nivelul micilor afaceri, al tinerilor antreprenori care se străduiesc să pună pe picioare un business, liderii de companii adunaţi la Cluj au ajuns la concluzia că până şi în această perioadă mai sunt sectoare propice investiţiilor, unul dintre acestea fiind cel al serviciilor. “Este o perioadă destul de dificilă şi un cadru destul de ciudat ca să iniţiezi un business, dar în momentele acestea de recesiune oamenii încep să fie un pic mai echilibraţi, se concentrează pe lucruri care sunt mai importante pentru ei şi pentru afacerile pe care le gestionează. Educaţie, dezvoltare personală, tehnologia informaţiei şi turism sunt domeniile propice investiţiilor”, a spus consultantul Eusebiu Burcaş, de la De Klausen România. Producţia rămâne un sector de succes, cu condiţia asigurării unei pieţe externe. “Firmele care acum au succes sunt cele care au reuşit să treacă la exporturi. Cele care vând pe piaţa locală sau majoritar pe piaţa locală se confruntă cu cele mai mari provocări. Aici ne confruntăm cu o lipsă de lichiditate, pe când în afară există lichidităţi”, a precizat Horaţiu Cocheci, director de resurse umane în cadrul PricewaterhouseCoopers.
Cea mai mare problemă cu care se confruntă atât firmele noi, cât şi cele vechi este stabilirea priorităţilor şi a paşilor de parcurs. “Doar o idee nu este suficientă pentru o afacere de succes, iar distanţa până la practica reală de business este relativ lungă. Ideea trebuie însoţită de efort, de determinare, de experienţă, de parteneriate, pentru a se găsi calea cea mai bună spre un proiect de business viabil. Sunt o multitudine de domenii, în special în zona serviciilor profesionale, din ce în ce mai căutate. Există multe companii care nu au dat atenţie până acum problemelor legate de restructurare, externalizare, optimizare, iar atunci orice servicii dedicate au şanse să găsească o piaţă bună”, a declarat antreprenorul Marius Ghenea.
Nume sonore la “Next Level Business”
Conferinţele de la Cluj s-au desfăşurat sub titulatura “Next Level Business” şi i-au avut în vizor, în primul rând, pe tinerii antreprenori şi pe manageri. Printre numele sonore prezente la aceste dezbateri s-au numărat Marius Ghenea (antreprenor), Radu Tudorache (investitor), Todi Pruteanu (director Microsoft România) sau Valentin Deac (director executiv Nokia România).
Directorul general al Băncii Transilvania (BT), Robert Rekkers, a prezentat cartea lui A. Schroeder, “Bulgărele de zăpadă”, care a ajuns în România prin intermediul editurii Injoy Books. “Pe Warren Buffett nu l-am întâlnit niciodată, dar toată lumea a auzit de McDonald’s, de Coca-Cola sau de Goldman Sachs, iar el este acţionar principal la aceste companii. Se spune că este un om generos. Cu 62 de miliarde de dolari avere şi eu aş fi generos, dar sunt olandez, iar olandezii sunt zgârciţi. În SUA, ca şi în România, există un sistem greşit de taxe prin care mai mult oamenii se ocupă de filantropie decât statul”, a spus Rekkers.
În opinia directorului BT, reputaţia miliardarului american nu se bazează numai pe generozitate. Capacitatatea de a sesiza oportunităţile, de a determina tendinţa unor pieţe imense, precum cea americană, sau chiar salvarea, în parte, a sistemului bancar sunt cele care i-au adus notorietate. “Buffett nu a investit niciodată într-o afacere pe care nu a înţeles-o. Nu a investit în calculatoare. A salvat, în schimb, Goldman Sachs atunci când Lehman Brothers s-a prăbuşit. Nu vă închipuiţi cât de greu a fost în octombrie 2008, când toată finanţarea s-a prăbuşit”, a continuat Rekkers.
Coborând la nivelul micilor afaceri, al tinerilor antreprenori care se străduiesc să pună pe picioare un business, liderii de companii adunaţi la Cluj au ajuns la concluzia că până şi în această perioadă mai sunt sectoare propice investiţiilor, unul dintre acestea fiind cel al serviciilor. “Este o perioadă destul de dificilă şi un cadru destul de ciudat ca să iniţiezi un business, dar în momentele acestea de recesiune oamenii încep să fie un pic mai echilibraţi, se concentrează pe lucruri care sunt mai importante pentru ei şi pentru afacerile pe care le gestionează. Educaţie, dezvoltare personală, tehnologia informaţiei şi turism sunt domeniile propice investiţiilor”, a spus consultantul Eusebiu Burcaş, de la De Klausen România. Producţia rămâne un sector de succes, cu condiţia asigurării unei pieţe externe. “Firmele care acum au succes sunt cele care au reuşit să treacă la exporturi. Cele care vând pe piaţa locală sau majoritar pe piaţa locală se confruntă cu cele mai mari provocări. Aici ne confruntăm cu o lipsă de lichiditate, pe când în afară există lichidităţi”, a precizat Horaţiu Cocheci, director de resurse umane în cadrul PricewaterhouseCoopers.
Cea mai mare problemă cu care se confruntă atât firmele noi, cât şi cele vechi este stabilirea priorităţilor şi a paşilor de parcurs. “Doar o idee nu este suficientă pentru o afacere de succes, iar distanţa până la practica reală de business este relativ lungă. Ideea trebuie însoţită de efort, de determinare, de experienţă, de parteneriate, pentru a se găsi calea cea mai bună spre un proiect de business viabil. Sunt o multitudine de domenii, în special în zona serviciilor profesionale, din ce în ce mai căutate. Există multe companii care nu au dat atenţie până acum problemelor legate de restructurare, externalizare, optimizare, iar atunci orice servicii dedicate au şanse să găsească o piaţă bună”, a declarat antreprenorul Marius Ghenea.
Nume sonore la “Next Level Business”
Conferinţele de la Cluj s-au desfăşurat sub titulatura “Next Level Business” şi i-au avut în vizor, în primul rând, pe tinerii antreprenori şi pe manageri. Printre numele sonore prezente la aceste dezbateri s-au numărat Marius Ghenea (antreprenor), Radu Tudorache (investitor), Todi Pruteanu (director Microsoft România) sau Valentin Deac (director executiv Nokia România).
DISTRIBUIE
Comenteaza