Unde savurăm o pizza bună. În oraş sau acasă?

Unde savurăm o pizza bună. În oraş sau acasă?
Un val de oferte tentante a invadat căsuţele poştale ale clujenilor. Între timp, multe restaurante şi pizzerii din centrul oraşului se luptă să supravieţuiască.
Pizzeriile cu livrare la domiciliu (pizza delivery) au declanşat o adevărată ofensivă în ultima perioadă, bombardând clujenii cu oferte. În schimb, multe dintre pizzeriile clujene şi-au închis porţile, iar cele care au rezistat au renunţat la ideea de profit.

În ultimele săptămâni au apărut cel puţin cinci noi firme cu livrare la domiciliu, iar promovarea lor este una agresivă. Pe internet, prin fluturaşi aruncaţi în cutiile poştale, acestea vin cu oferte tentante în încercarea de a-şi face un loc pe o piaţă socotită de concurenţă ca fiind saturată. Dacă luăm în calcul valoarea investiţiei, de 15.000-20.000 de euro, lansarea unei astfel de afaceri nu este mai dificilă faţă de altele domenii. În urmă cu 1-2 ani, cei care activau în domeniu sperau să îşi recupereze investiţia în maximum 24 de luni, dar acum contextul este diferit.

Bistro Capriccio oferă clienţilor serviciul de delivery din 1 octombrie. “În scurtul timp trecut de la lansarea acestui serviciu, am ajuns la un număr de peste 50 de comenzi pe zi, cifră care ne mulţumeşte în actualul stadiu de dezvoltare a afacerii. Pe segmentul de delivery, principalii clienţi sunt cei corporate şi studenţii”, a precizat managerul Bistro Capriccio, Marius Bejan. Potrivit acestuia, cele mai multe comenzi sunt plasate pentru pizza, paste, salate şi grill. “Oferim trasport gratuit oriunde în Cluj-Napoca pentru comenzi mai mari de 30 de lei”, a detaliat Marius Bejan.

“Problema este că acum nu mai ştii când îţi vei recupera aceşti bani”, subliniază Elena Gergely, administrator al societăţii Pizza X. “Au apărut foarte multe firme în ultima perioadă, am identificat cel puţin cinci. Cel mai dur lucru pentru cei care sunt vechi pe piaţă, care au deja tradiţie, este faptul că aceste firme noi vin cu oferte de-a dreptul nerealiste, cu preţuri de dumping inexplicabile, ce nu pot fi susţinute. Noi mizăm în continuare pe calitatea produselor pe care le oferim”, declară Nicolae Ungureanu, director de marketing la Marty Restaurants. În opinia acestuia, apariţia valului de distribuitori la domiciliu în ultima perioadă este inexplicabilă, deoarece nu ar mai fi loc pe piaţă. “Dar fiecare are dreptul să încerce”, spune Ungureanu.

Ofertele distribuitorilor recent intraţi pe piaţă sunt variate, pentru a atrage din start cât mai mulţi clienţi. Pizzeria Smiley oferă la patru pizza comandate una gratis, iar la şase porţii oferă încă una gratis şi o băutură răcoritoare. În plus, între orele 12:00 şi 17:00 la orice comandă societatea aplică o reducere de 2 lei. Cea mai agresivă ofertă pare să vină de la Pronto Pizza. Distribuitorul, lansat pe piaţă în acest an, oferă la o pizza cumpărată încă una gratis, iar la cinci comandate primeşti alte cinci gratis, plus un desert sau o răcoritoare. “Noi am deschis din februarie şi mergem numai pe catering, pe delivery. Mulţumită lui Dumnezeu, chiar şi pe criza aceasta avem comenzi. Nu vrem să deschidem un restaurant sau să ne extindem activitatea. Avem deja restaurante la Piatra Neamţ”, au precizat reprezentanţii Pronto Pizza.

“Livrarea durează cel mult o oră, însă foarte mult contează momentul când este lansată comanda, fiindcă sunt intervale când suntem foarte aglomeraţi. Spre exemplu, acum am avut o comandă mare de la mai multe firme. În aceste condiţii, este posibil să dureze mai mult livrarea, aşa că este de recomandat să se comande mai devreme”, susţin cei de la Pronto Pizza. “Marketing-ul poate să îţi facă şi bine, şi rău. Trebuie numai să ştii când să te opreşti cu ofertele. Sunt convins că multe astfel de pizzerii nu vor rezista. Mulţi oameni de afaceri din acest domeniu se uită acum să îşi scoată cheltuielile, să îşi achite obligaţiile şi atât. Nu se mai uită la profit. Este o perioadă foarte grea. Eu zic că nici jumătate nu vor rezista. În plus, nu mai poţi şti cu siguranţă când îţi vei recupera investiţia”, consideră Gergely. Pentru livrarea la domiciliu comercianţii percep taxe atunci când sunt comenzi mici. De exemplu, la Express Chef se achită o taxă de 5 lei pentru comenzile sub 25 de lei.

Soluţie în criză. De timp

“Cam o dată la câteva zile îmi comand de la Mamma Mia. Este mai simplu decât să ieşi la restaurant, iar seara, obosit, e cea mai bună soluţie, deşi nu este mai ieftin”, mărturiseşte Alin, un tânăr clujean. “La Gente, lângă Music Pub, se mănâncă bine. Porţii mari, preţuri bune. La restaurant, nu la pizzerie, că ăia de la pizzerie nu se prea pricep”, consideră Vanda. “Eu comand pizza de regulă când este câte un meci sau un film frumos ori când îmi este greu să fac de mâncare. Comand la cei care vin cel mai repede”, spune George. “Pizza de la Hut e una dintre cele mai proaste pe care le-am mâncat în viaţa mea. Acolo numele vinde. Cea mai bună pizza la mine e cea făcută în familie. Rude pricepute”, afirmă Vlad.

Comenteaza