Banca Transilvania şi-a deschis 20 de unităţi într-un an
- Scris de Bogdan Vasilescu
- 29 Noi 2010, 00:11
- Economie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Instituţia bancară clujeană şi-a extins serviciile şi reţeaua în 2010 în ciuda scăderii creditării şi a capacităţii financiare reduse a populaţiei şi a firmelor.
În acest an, Banca Transilvania (BT) a reuşit să deschidă aproape 20 de noi unităţi pe tot cuprinsul ţării, devenind cea mai activă de pe piaţa românească. Expansiunea nu este una agresivă, însă va continua şi anul viitor, susţine conducerea BT.
Într-un sistem financiar încă precar, în care atât populaţia, cât şi agenţii economici au arătat reticenţă faţă de contractarea creditelor, BT a adoptat “politica paşilor mărunţi” de consolidare pe piaţa internă. Numai în ultimele trei luni banca din Cluj a deschis 10 noi unităţi, ultimele inaugurări având loc la sfârşitul săptămânii trecute în municipiile Craiova, Bucureşti, Braşov şi Botoşani. În capitală, BT a deschis încă trei unităţi, în Braşov a inaugurat una dedicată diviziei pentru medici, iar la Craiova, o agenţie pentru persoanele fizice şi juridice.
Până la sfârşitul anului, conducerea BT are în plan deschiderea unei agenţii în oraşul Horezu din judeţul Vâlcea. Deşi oficialii băncii au declarat că nu au un plan agresiv de dezvoltare, extinderea reţelei vine în condiţiile în care guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu, atenţiona că sistemul bancar românesc se află în restructurare. “De la începutul acestui an 5% dintre oamenii care lucrează în bănci au fost disponibilizaţi, iar 5% dintre sucursale au fost închise”, a avertizat Mugur Isărescu.
“Nu este un plan agresiv al nostru, nu vrem să ne concentrăm pe acest lucru. Investim acolo unde prezenţa noastră nu este suficient de bine conturată, unde nu avem o acoperire foarte bună. De altfel, ne axăm pe segmentul acesta. Este posibil să investim şi în zona Clujului, analizăm, însă nu în 2010, probabil anul viitor. Ne uităm şi spre alte zone din ţară”, a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, Robert Rekkers, director general al BT. El a menţionat că extinderea reţelei teritoriale a băncii este una adaptată condiţiilor din piaţă şi gradului de dezvoltare a businessului autohton.
Investiţia medie într-o unitate nouă se ridică la 50-60.000 de euro, o sumă mai mare fiind necesară deschiderii de sucursale. Astfel, pentru sucursala inaugurată în august la Bistriţa, BT a investit peste un milion de euro. Aceasta deţine 535 de unităţi la nivel naţional. Banca din Cluj nu este singura instituţie de credit care şi-a extins reţeaua în acest an. La rândul său, BCR Erste a reuşit să inaugureze opt unităţi în 2010 şi a ajuns la sfârşitul lunii martie la 665 de agenţii.
Pe lângă extinderea în plan teritorial, BT urmăreşte în această perioadă şi diversificarea produselor. Cel mai nou exemplu este serviciul de transfer de bani prin intermediul bancomatelor lansat împreună cu Western Union (WU). “Este o zonă foarte slab acoperită aceasta, a serviciilor de transfer de bani, iar parteneriatul cu WU răspunde la o cerere existentă pe piaţă. Ne vom concentra pe această zonă. Vom veni şi cu alte servicii, dar nu le putem dezvălui pentru moment”, precizează Rekkers.
Creştere la profit în 2010
Profitul net al BT a crescut cu 44% în primele nouă luni ale acestui an, până la 69,7 milioane de lei. Creditele neperformante, cu restanţe mai mari de 90 de zile, reprezintă 6,92% din totalul portofoliului de împrumuturi, în creştere cu două puncte procentuale faţă de începutul anului. Banca avea în septembrie 1,37 milioane de clienţi activi. BT dispunea de 1,8 milioane de carduri valide şi o reţea de aproape 800 de automate bancare.
Într-un sistem financiar încă precar, în care atât populaţia, cât şi agenţii economici au arătat reticenţă faţă de contractarea creditelor, BT a adoptat “politica paşilor mărunţi” de consolidare pe piaţa internă. Numai în ultimele trei luni banca din Cluj a deschis 10 noi unităţi, ultimele inaugurări având loc la sfârşitul săptămânii trecute în municipiile Craiova, Bucureşti, Braşov şi Botoşani. În capitală, BT a deschis încă trei unităţi, în Braşov a inaugurat una dedicată diviziei pentru medici, iar la Craiova, o agenţie pentru persoanele fizice şi juridice.
Până la sfârşitul anului, conducerea BT are în plan deschiderea unei agenţii în oraşul Horezu din judeţul Vâlcea. Deşi oficialii băncii au declarat că nu au un plan agresiv de dezvoltare, extinderea reţelei vine în condiţiile în care guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu, atenţiona că sistemul bancar românesc se află în restructurare. “De la începutul acestui an 5% dintre oamenii care lucrează în bănci au fost disponibilizaţi, iar 5% dintre sucursale au fost închise”, a avertizat Mugur Isărescu.
“Nu este un plan agresiv al nostru, nu vrem să ne concentrăm pe acest lucru. Investim acolo unde prezenţa noastră nu este suficient de bine conturată, unde nu avem o acoperire foarte bună. De altfel, ne axăm pe segmentul acesta. Este posibil să investim şi în zona Clujului, analizăm, însă nu în 2010, probabil anul viitor. Ne uităm şi spre alte zone din ţară”, a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, Robert Rekkers, director general al BT. El a menţionat că extinderea reţelei teritoriale a băncii este una adaptată condiţiilor din piaţă şi gradului de dezvoltare a businessului autohton.
Investiţia medie într-o unitate nouă se ridică la 50-60.000 de euro, o sumă mai mare fiind necesară deschiderii de sucursale. Astfel, pentru sucursala inaugurată în august la Bistriţa, BT a investit peste un milion de euro. Aceasta deţine 535 de unităţi la nivel naţional. Banca din Cluj nu este singura instituţie de credit care şi-a extins reţeaua în acest an. La rândul său, BCR Erste a reuşit să inaugureze opt unităţi în 2010 şi a ajuns la sfârşitul lunii martie la 665 de agenţii.
Pe lângă extinderea în plan teritorial, BT urmăreşte în această perioadă şi diversificarea produselor. Cel mai nou exemplu este serviciul de transfer de bani prin intermediul bancomatelor lansat împreună cu Western Union (WU). “Este o zonă foarte slab acoperită aceasta, a serviciilor de transfer de bani, iar parteneriatul cu WU răspunde la o cerere existentă pe piaţă. Ne vom concentra pe această zonă. Vom veni şi cu alte servicii, dar nu le putem dezvălui pentru moment”, precizează Rekkers.
Creştere la profit în 2010
Profitul net al BT a crescut cu 44% în primele nouă luni ale acestui an, până la 69,7 milioane de lei. Creditele neperformante, cu restanţe mai mari de 90 de zile, reprezintă 6,92% din totalul portofoliului de împrumuturi, în creştere cu două puncte procentuale faţă de începutul anului. Banca avea în septembrie 1,37 milioane de clienţi activi. BT dispunea de 1,8 milioane de carduri valide şi o reţea de aproape 800 de automate bancare.
DISTRIBUIE
Comenteaza