Fuziune la CFR: Clujul înghite Braşovul
- Scris de Bogdan Vasilescu
- 20 Ian 2011, 23:56
- Economie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
După comasarea sucursalelor feroviare de marfă, Compania de Căi Ferate CFR SA mai face un pas şi propune dispariţia a opt regionale de călători.
Compania Naţională de Căi Ferate (CFR SA) se pregăteşte de o restructurare masivă. Patru din cele opt regionale vor fi desfiinţate, iar cea din Braşov va fi preluată de Cluj. Sindicaliştii sunt decişi să răspundă cu proteste acestor măsuri.
Regionala Cluj ar urma să preia în curând funcţiile Regionalei Braşov, care va fi desfiinţată. Consiliul de Administraţie (CA) al societăţii CFR Călători a aprobat în această săptămână desfiinţarea a patru regionale, urmând ca soluţia să fie înaintată Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Dacă MTI îşi va da avizul pentru această variantă, a doua discutată până acum, 1.021 de salariaţi ar urma să fie concediaţi. Pe lista neagră se află regionalele Braşov, Constanţa, Galaţi şi Craiova. Potrivit hotărârii CA, Regionala Constanţa va fi integrată celei din Bucureşti, cea din Braşov în Regionala Cluj, Galaţiul va fi alipit Regionalei Iaşi, iar Craiova va fi integrată în Regionala Timişoara. Disponibilizările sunt o ameninţare pentru toţi angajaţii CFR Călători. Conform unor surse din interiorul companiei, primii vizaţi sunt cei din conducerea regionalelor ce urmează a fi comasate, celelalte atribuţii ale regionalelor desfiinţate nefiind afectate foarte mult. La Braşov, ameninţarea planează asupra a 40% din personalul TESA.
Sindicaliştii din cadrul CFR se opun acestor măsuri şi avertizează că sunt pregătiţi de proteste în cazul în care se va ajunge la noi disponibilizări sau tăieri de salarii. “Sunt nişte planuri făcute pe picior. Acum suntem în negocieri cu guvernul. Nu acceptăm o diminuare a salariilor. Acestea au scăzut foarte mult în ultimii doi ani, iar condiţiile de lucru sunt foarte grele. Se lucrează sâmbăta, duminica, în ture de noapte. În ultimii doi ani veniturile angajaţilor s-au redus cu peste 25%. Avem un venit mediu de 1.300-1.400 de lei. Încercăm să combatem această decizie pe toate căile. Din ’98 şi până în prezent aceasta a fost singura lor soluţie: să reducă salariile şi să dea oameni afară. Această comasare nu va duce decât la degradarea şi mai mare a condiţiilor de transport şi a stării în care se află infrastructura”, a declarat Grigore Mare, liderul Sindicatului Libertatea Cluj.
Reprezentanţii Regionalei Cluj consideră că orice diminuare a numărului de salariaţi va afecta activitatea feroviară. “Avem 2.055 de angajaţi. Nu există o decizie finală şi nu ştim încă ce variantă va fi aleasă. Suntem la limită cu numărul de angajaţi şi orice diminuare ne afectează funcţionarea”, a precizat Vasile Secară, director al sucursalei CFR Călători Cluj. Decizia de restructurare s-ar putea răsfrânge şi asupra diviziei care are în grijă infrastructura feroviară. “La noi sunt 3.500 de angajaţi. În mod clar, o restructurare ne-ar afecta activitatea, dar nu pot spune în ce măsură până nu vom şti concret cum se va aplica”, declară directorul CFR Infrastructură Cluj, Gheorghe Şurubaru. MTI a propus rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al CFR SA pe 2010, în noua variantă fiind prevăzute pierderi de 778,5 milioane de lei, faţă de 935 de milioane în varianta iniţială. Noua formă a bugetului ia în calcul venituri de 2,31 miliarde de lei, faţă de 1,51 miliarde anterior şi cheltuieli de 3,09 miliarde, comparativ cu 2,44 miliarde.
Precedentul CFR Marfă
Primul pas spre comasarea regionalelor CFR a fost făcut în noiembrie, atunci când sucursala CFR Marfă Braşov a fost unită cu cea de la Cluj, cu centrul administrativ la Cluj-Napoca. Primul rezultat al comasării a fost demiterea directorilor de la Cluj şi Braşov şi numirea în locul lor a Luminiţei Popa, soţia lui Gheorghe Popa. Acesta a activat ca secretar de stat în MTI şi lider de sindicat la Federaţia Mişcare-Comercial.
Regionala Cluj ar urma să preia în curând funcţiile Regionalei Braşov, care va fi desfiinţată. Consiliul de Administraţie (CA) al societăţii CFR Călători a aprobat în această săptămână desfiinţarea a patru regionale, urmând ca soluţia să fie înaintată Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Dacă MTI îşi va da avizul pentru această variantă, a doua discutată până acum, 1.021 de salariaţi ar urma să fie concediaţi. Pe lista neagră se află regionalele Braşov, Constanţa, Galaţi şi Craiova. Potrivit hotărârii CA, Regionala Constanţa va fi integrată celei din Bucureşti, cea din Braşov în Regionala Cluj, Galaţiul va fi alipit Regionalei Iaşi, iar Craiova va fi integrată în Regionala Timişoara. Disponibilizările sunt o ameninţare pentru toţi angajaţii CFR Călători. Conform unor surse din interiorul companiei, primii vizaţi sunt cei din conducerea regionalelor ce urmează a fi comasate, celelalte atribuţii ale regionalelor desfiinţate nefiind afectate foarte mult. La Braşov, ameninţarea planează asupra a 40% din personalul TESA.
Sindicaliştii din cadrul CFR se opun acestor măsuri şi avertizează că sunt pregătiţi de proteste în cazul în care se va ajunge la noi disponibilizări sau tăieri de salarii. “Sunt nişte planuri făcute pe picior. Acum suntem în negocieri cu guvernul. Nu acceptăm o diminuare a salariilor. Acestea au scăzut foarte mult în ultimii doi ani, iar condiţiile de lucru sunt foarte grele. Se lucrează sâmbăta, duminica, în ture de noapte. În ultimii doi ani veniturile angajaţilor s-au redus cu peste 25%. Avem un venit mediu de 1.300-1.400 de lei. Încercăm să combatem această decizie pe toate căile. Din ’98 şi până în prezent aceasta a fost singura lor soluţie: să reducă salariile şi să dea oameni afară. Această comasare nu va duce decât la degradarea şi mai mare a condiţiilor de transport şi a stării în care se află infrastructura”, a declarat Grigore Mare, liderul Sindicatului Libertatea Cluj.
Reprezentanţii Regionalei Cluj consideră că orice diminuare a numărului de salariaţi va afecta activitatea feroviară. “Avem 2.055 de angajaţi. Nu există o decizie finală şi nu ştim încă ce variantă va fi aleasă. Suntem la limită cu numărul de angajaţi şi orice diminuare ne afectează funcţionarea”, a precizat Vasile Secară, director al sucursalei CFR Călători Cluj. Decizia de restructurare s-ar putea răsfrânge şi asupra diviziei care are în grijă infrastructura feroviară. “La noi sunt 3.500 de angajaţi. În mod clar, o restructurare ne-ar afecta activitatea, dar nu pot spune în ce măsură până nu vom şti concret cum se va aplica”, declară directorul CFR Infrastructură Cluj, Gheorghe Şurubaru. MTI a propus rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al CFR SA pe 2010, în noua variantă fiind prevăzute pierderi de 778,5 milioane de lei, faţă de 935 de milioane în varianta iniţială. Noua formă a bugetului ia în calcul venituri de 2,31 miliarde de lei, faţă de 1,51 miliarde anterior şi cheltuieli de 3,09 miliarde, comparativ cu 2,44 miliarde.
Precedentul CFR Marfă
Primul pas spre comasarea regionalelor CFR a fost făcut în noiembrie, atunci când sucursala CFR Marfă Braşov a fost unită cu cea de la Cluj, cu centrul administrativ la Cluj-Napoca. Primul rezultat al comasării a fost demiterea directorilor de la Cluj şi Braşov şi numirea în locul lor a Luminiţei Popa, soţia lui Gheorghe Popa. Acesta a activat ca secretar de stat în MTI şi lider de sindicat la Federaţia Mişcare-Comercial.
DISTRIBUIE
Comenteaza