Primăvara la mall, cu Humanic şi Massimo Dutti

Primăvara la mall, cu Humanic şi Massimo Dutti
Noi operatori şi-au anunţat prezenţa în spaţii lăsate libere în marile centre comerciale ale Clujului sau în suprafeţe recent amenajate pentru noii chiriaşi.

Retaileri din segmentul de modă au contractat spaţii în cele două mari centre comerciale din Cluj, în vreme ce alţi operatori au închis unităţile: Delice de France - Iulius Mall sau Koton şi Anonymato - Polus Center.

La Polus Center se deschid în această perioadă patru noi magazine, au anunţat reprezentanţii EHL Real Estate România, compania care administrează centrul comercial din Floreşti. Primul dintre ele, magazinul de decoraţiuni interioare (ţesături pentru perdele şi draperii, accesorii textile) Deco Center, este deja funcţional. Operatorul magazinelor de încălţăminte şi accesorii Humanic a anunţat deschiderea primului magazin din Cluj, în Polus Center, pentru 16 aprilie. După Bucureşti, Bacău şi Sibiu, Humanic deschide o unitate şi la Cluj, unde va ocupa 500 mp. Brandul cu 3.600 de angajaţi la nivel european comercializează mărci ca Alisha, Tommy Hilfiger, Geox, Funky Shoes, Buffalo, Puma, Unisa, Vigneron, Lacoste. Din această lună, la Polus Center se vor inaugura şi două magazine de modă, Storm şi Odin, cel din urmă comercializând produsele unor branduri locale precum Irina Schrotter sau Cătălin Botezatu.

Tot din această lună, Massimo Dutti, brand al reţelei spaniole Inditex, intră în Iulius Mall, au anunţat oficial reprezentanţii grupului ieşean. Astfel, după Iulius Mall Timişoara, Massimo Dutti deschide în mallul din Cluj - Napoca a doua unitate din afara capitalei. Magazinul, situat la parterul complexului, va fi inaugurat în 14 aprilie, potrivit reprezentanţilor grupului Iulius. Înfiinţat în 1985 şi preluat de Inditex în 1991, Massimo Dutti deţine 550 magazine în 51 de ţări şi are 4.000 de angajaţi. Grupul Inditex este prezent în Cluj de la inaugurarea Polus din 2007 şi în Iulius Mall din toamna anului trecut, când a intrat cu patru branduri: Zara, Bershka, Pull Bear şi Stradivarius.

Colaborarea dintre Inditex şi compania Iulius Group a început în 2008, cu inaugurarea a cinci magazine în Iulius Mall Iaşi, a continuat în 2009, în Iulius Timişoara şi în 2010, în Iulius Cluj. La sfârşitul lunii februarie 2011, Massimo Dutti a deschis în Iulius Mall Timişoara primul magazin din afara Bucureştiului. Inaugurarea din aprilie 2011 ridică la 10.100 mp suprafaţa închiriată de concernul spaniol în reţeaua naţională Iulius. Inditex (Industria del Diseño Textil), unul dintre cei mai mari retaileri de fashion din lume, deţine opt mărci: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Uterque. Inditex are o reţea de 5.000 de magazine în 79 de ţări. Oficialii grupului ieşean au anunţat şi că retailerul suedez de modă H&M va deschide o reprezen-tanţă şi la Cluj, în incinta complexului Iulius Mall. Aceştia nu au dat însă detalii despre suprafaţa pe care o va ocupa magazinul sau perioada în care va deveni operaţional.

Moda bate recesiunea

Segmentul de modă atrage cei mai mulţi noi comercianţi, conform unei analize a companiei de consultanţă imobiliară CB Richard Ellis, efectuată pe piaţa noilor comercianţi care au intrat în România în ultimele 18 luni, luându-se în calcul peste 30 de mărci care au deschis primele magazine în această perioadă. Concluziile studiului sunt că 61% din mărci activează în sectorul de fashion (îmbrăcăminte, accesorii şi încălţăminte), 6% în sectorul alimentar, 19% în sectorul baruri şi restaurante, respectiv 13% în diverse sectoare de activitate (operator de fitness, bricolaj).

 

 

Comenteaza