Hotelierii clujeni îşi vând afacerile

Hotelierii clujeni îşi vând afacerile
Mai multe hoteluri, vile şi pensiuni din centrul Clujului, de lângă Salina Turda sau în zona Autostrăzii Transilvania sunt scoase pe piaţă cu preţuri ce ajung la 4 milioane de euro.

Cumpărătorii interesaţi de o afacere hotelieră au de ales între pensiuni şi hoteluri în Cluj-Napoca şi unităţi pentru turismul de agrement în judeţ: amplasate ultracentral în municipiu, în vecinătatea unui mall ori pe malul unui lac, lângă Salina Turda sau la intrarea pe Autostrada Transilvania.

Vila Eunicia, situată în zona centrală, este scoasă pe piaţă la un preţ oficial de 450.000 de euro. Proprietatea are la etajele unu şi doi şi la mansardă câte trei camere. "Unitatea funcţionează, dar la standarde joase; e «subţire» ca productivitate. Activitatea poate fi mult îmbunătăţită prin investiţii de renovare, mai ales că preţul este unul accesibil, poate să şi scadă, aşa că noul proprietar va putea să facă investiţii ca să crească profitabilitatea afacerii", a precizat Ramona Cuc, director de vânzări la agenţia Remax- Grup de Lux. "Sunt mulţi proprietari care acum trei ani au intrat în mai multe business-uri, iar acum îşi fac calculele şi renunţă la o direcţie, pentru a se concentra pe alta. Genul acesta de afacere (hoteluri, pensiuni - n. red.) merge, ceea ce nu înseamnă că există o cerere fantastică. Dacă reuşeşti să cumperi la un preţ bun şi faci optimizări, ai un business care poate aduce profit", a completat Cuc. Vila Europa din cartierul Grigorescu îşi caută un cumpărător, preţul stabilit pentru unitatea cu 25 de camere fiind de 950.000 de euro. O pensiune cu 20 de camere, cotată la 4* şi amplasată în zonă centrală costă 2 milioane de euro, preţ la care se adaugă taxa pe valoarea adăugată (TVA).

Posibilităţi de achiziţii sunt şi în afara municipiului Cluj-Napoca. O pensiune cu restaurant pe un teren de 10.000 mp în zona Salinei Turda se vinde pentru 700.000 de euro. Restaurantul are o capacitate de 120 locuri în sală şi alte 70 pe terasă, iar pensiunea este compusă din şapte camere. "Pe teren mai există construcţii în suprafaţă de 500 mp care pot fi amenajate ca motel, hotel sau spaţii comerciale şi o cramă subterană, construită în stil rustic, cu cărămidă ţigănească şi bolte rotunde. Există posibilitatea amenajării de standuri comerciale pentru vânzare de articole de suvenir sau fast-food chiar la intrarea în Salină, în vederea exploatării sau închirierii acestora. Proprietatea se vinde întreagă sau dezmembrată - ca afacere de preluat - restaurantul sau pensiunea, şi, de asemenea, în parcele de teren pentru eventuale construcţii noi sau amenajarea celor existente. Zona are flux de turişti în toată perioada anului", menţionează proprietarul în anunţul de vânzare.

Pentru un motel cu 28 de camere din Gilău, la intrarea pe Autostrada Transilvania, se solicită 1,1 milioane de euro, prin Blitz Imobiliare, iar o pensiune funcţională în Floreşti, de 18 camere, costă 1,2 milioane de euro. Hotelul Someşul din Dej, la pachet cu proiectul unui centru comercial, are un preţ de 2,1 milioane de euro. Pentru o pensiune din zona Valea Ierii se solicită 2,5 milioane de euro. Pensiunea este construită pe 11 ha de teren şi dispune de 70 de locuri de cazare, de restaurant cu 206 locuri, are trei terase şi loc de joacă pentru copii. Una dintre cele mai scumpe proprietăţi turistice lansate oficial pe piaţă este baza de agrement şi motelul Gilău, cu un teren de 2,5 ha, pentru care proprietarul cere aproape 4 milioane de euro. Motelul are 55 de camere, restaurantul dispune de 120 de locuri, la care se adaugă o terasă de 90 de locuri, iar baza sportivă cuprinde un miniteren de fotbal şi un teren de volei de plajă. Proprietarii au pregătit şi un studiu privind perspectivele de investiţii.

Turismul de afaceri predomină

Hotelierii din Cluj, unde turismul de business generează 90% din afaceri, au trecut în 2009 şi 2010 prin una dintre cele mai dificile perioade din ultimii 20 de ani. Domeniul rămâne de interes pentru investitori. "Afacerea hotelieră e una bună, dar nu e deloc uşoară, trebuie să te ocupi îndeaproape de activitate. Pentru noi, acest început de an a fost mai bun decât 2010, cu o creştere de 20% a gradului de ocupare", spune Eugen Tuşa, administrator al Tulip Inn Sunny Hill.

 

 

Comenteaza