Colosul Metro îşi continuă expansiunea
- Scris de Kristina Restea
- 08 Apr 2011, 01:26
- Economie
- Ascultă știrea

Pe termen lung, Clujul ar putea fi unul dintre oraşele care să găzduiască o unitate Metro Punct. Între timp, pe piaţa locală se intensifică prezenţa marilor lanţurilor comerciale cu supermarketuri şi cu magazine tip discount.
Reţeaua Metro deţine 30 de magazine în 23 de oraşe, dintre care cinci în Bucureşti şi câte două în Braşov, Constanţa şi Timişoara. Clujul se numără însă printre oraşele cu un singur magazin. Cu toate acestea, conducerea companiei nu exclude extinderea în Cluj, posibil cu o unitate realizată după noul concept al Metro, Punct.
"Facem analize detaliate privind piaţa (zona de prezenţă şi numărul potenţial de clienţi, gen hoteluri şi restaurante - n. red.). La Cluj, concentraţia mare de hoteluri şi restaurante se află în raza magazinului. Clienţii pot să ajungă aici, aşa că avem un singur magazin la Cluj. Asta nu înseamnă că în viitor situaţia nu se va schimba. Ne-am dori ca în România să se deschidă tot mai multe restaurante. Nu înseamnă că în Cluj nu poate să existe un Punct", a spus Dusan Wilms, director general al Metro România.
Conceptul Punct a fost lansat în aprilie 2010 şi presupune magazine cu suprafaţă de vânzare mai mică, de 1.500-3.000 mp, sortiment de produse mai redus şi adresat clienţilor activi în jurul acestui magazin.
Deocamdată, asemenea unităţi sunt prezente la Satu Mare, Piatra Neamţ, Buzău şi Târgovişte, dar planul de expansiune al companiei pentru anul în curs este axat pe acest concept. "Strategia de la Satu Mare a dat roade, aşa că plănuim să mai deschidem magazine de acest fel în acest an", a menţionat Wilms. Grupurile-ţintă sunt clienţii profesionişti, mai precis jucători din hoteluri, restaurante, baruri, cafenele, furnizori de catering sau cantine, revânzători (magazine comerciale tradiţionale, chioşcuri şi benzinării) şi clienţii-companii. Reţeaua are şase mărci proprii de produse, organizează cursuri de pregătire în gastronomie, are centru de pregătire pentru revânzători şi derulează şi programe de consiliere în magazinul clientului. Metro Cash & Carry este reprezentată în 30 ţări cu 680 de magazine cash & carry. Compania are 100.000 de angajaţi şi a atins vânzări de 31 de miliarde de euro în 2010. Aceasta este o divizie de vânzări a Metro Group.
În 2010, vânzările grupului au ajuns la 67 de miliarde de euro. Metro Group include diviziile Metro/Makro Cash & Carry (comerţ cu ridicata cu autoservire), hipermarketurile Real, Media Markt şi Saturn (bunuri electronice şi electrocasnice) şi magazinele universale Galeria Kaufhof. În România, Metro a realizat în 2010 vânzări de 1,13 miliarde de euro, în scădere cu 7,3% faţă de 2009, iar Real a atins vânzări de 694 de milioane de euro, în creştere cu 3,4% faţă de anul precedent.
Interes pentru cartierele Clujului
Pe segmentul cash&carry, la Cluj mai funcţionează Selgros. 2011 se prefigurează ca un an al unităţilor de mici dimensiuni pe segmentul retail. În acest început de an, divizia de discount a grupului Rewe, Penny Market, a intrat la Cluj cu o unitate amenajată în spaţiului "colegului" de grup, supermarketul Billa din cartierul Mănăştur. Reţeaua Lidl are planuri pentru prezenţa pe piaţa locală cu cel puţin patru unităţi în acest an. Francezii de la Carrefour au ajuns la trei supermarketuri în Cluj-Napoca: în complexul Leul din Piaţa Mihai Viteazul, în cartierul Mănăştur (parterul complexului Winmarkt Big) şi un altul în parkingul Mărăşti. Lanţuri de retail "mare" se pregătesc de extindere la Cluj, printre cei interesaţi fiind operatorii magazinelor Kaufland sau Carrefour (cu divizia de hipermarketuri), conform informaţiilor ZIUA de CLUJ.