Interes mare ieri pe Feleac: cel mai nou model de maşină produs în România, Dacia Duster, a ajuns în premieră la Cluj, la o lună şi jumătate după prezentarea sa la Salonul Auto de la Geneva. în ziua lansării s-au achitat avansuri pentru şapte maşini.
“De la data lansării modelului Logan, în 2004, Dacia a vândut în lume 1,25 milioane de vehicule, România fiind abia pe locul trei în privinţa vânzărilor, după Germania şi Franţa, dar înaintea Italiei”, a subliniat Ovidiu Turcu, preşedintele dealerului clujean OTC Group.
Viorel Asaftei, director de vânzări la Dacia Groupe Renault, a prezentat caracteristicile tehnice ale noului model şi a precizat că Dacia a ajuns la o cotă de piaţă de 4% în Franţa, “lucru greu de imaginat la un moment dat”.“Sper ca jurnaliştii din străinătate să nu mai vină cu afirmaţii tendenţioase despre Duster, pentru că şi cele pe care le-au făcut iniţial despre Logan s-au infirmat. Dacia nu mai este demult maşina a cărei curea de transmisie putea fi înlocuită cu un ciorap”, a fost de părere prefectul Florin Stamatian. “Avem obligaţia de a susţine investitorii, mai ales în aceste vremuri de criză. Am avut discuţii cu mulţi oameni de afaceri şi am ajuns la concluzia că, dacă tot nu îi ajutăm, măcar să nu-i încurcăm”, a menţionat preşedintele Consiliului Judeţean, Alin Tişe.
“E bine că managementul de la Dacia face angajări, că fabrica lucrează şi sâmbăta. Ne bucurăm că lansarea de la Cluj a avut loc cu două minute înainte de celelalte oraşe”, a remarcat primarul Sorin Apostu. Cel mai tranşant a fost actorul Dorel Vişan, invitat de onoare al evenimentului. “Tot timpul noi, clujenii, am tânjit să avem o maşină germană şi constatăm că vin nemţii să ne cumpere maşinile. Acum am găsit drumul, dar nu avem drumuri”, a punctat Vişan.
“Doar când uzinele Dacia au lansat Logan am mai avut atâtea comenzi. De când a fost lansată, în urmă cu o lună de zile, am primit 68 de comenzi ferme. Numai astăzi, în ziua lansării la Cluj am primit avansul pentru încă şapte maşini”, a declarat Călin Abrudan, director de vânzări al OTC Group. Peste 70% dintre comezile primite pentru noul model au venit de la agenţii economici. “Mizăm pe piaţa corporate. Este o maşină care se profilează bine pe nevoile firmelor care dezvoltă activităţi pe teren. Deja ne aflăm în discuţii avansate cu companii care vor să îşi schimbe flota de maşini: din sectorul telecomunicaţiilor, al gazelor”, spune Asaftei.
Oficialii companiei rămân rezervaţi în privinţa previziunilor de vânzări. “într-o piaţă care anul trecut a scăzut cu 70% este greu de spus ce se va întâmpla. Va trebui să treacă cel puţin o lună până când vom putea şti efectiv de ce succes se bucură”, a mai spus Asaftei.
Dacia Duster vine pe piaţă cu două tipuri de motorizări: benzină şi diesel. Ambele variante se comercializează atât cu tracţiune pe faţă, cât şi integrală. Puterea motoarelor începe de la 85 cp şi ajunge la un maxim 100 cp. Preţul Duster porneşte, pentru cea mai simplă variantă, de la 10.500 de euro şi urcă până la 17.800 de euro, cu toate opţiunile incluse. La toate modelele Duster comercializate Dacia oferă o garanţie de trei ani sau 100.000 km.
Pasionaţi de maşini
Prezenţa la Cluj a modelului Duster a atras la sediul de pe Calea Turzii o mulţime de personalităţi: oameni de afaceri, şefi de instituţii, profesori universitari, politicieni, arhitecţi, medici, artişti, jurnalişti.
Printre acestea s-au numărat Horia Ciorcilă, Vasile Leordean, Octavian Buzoianu, Iosif Pop, Ioan Rus, Gicu Gânscă, Răzvan Rotta, Ştefan Mezei, Augustin Baciu, Ioan Leanca, Petru Cozma, Pompiliu Caloianu, Vasile Dâncu, Vasile Puşcaş, Horea Uioreanu, Valentin Cuibus, Vasile Soporan, Ionel Vitoc, Dorel Vişan, Marius Bojiţă, Radu Munteanu, Nicolae Hâncu, Dafin Mureşeanu, Grigore Băciuţ, Nicolae Constantea, Alexandru Păcurar, Alexandru Mureşan, Aurel Litan, Liviu Neag.
Piaţă redusă la jumătate
în România, s-au vândut în februarie 1.025 de autoturisme autohtone, cu 55,5% mai puţine faţă de aceeaşi lună a anului trecut, iar livrările de autoturisme de import au scăzut cu 58%, conform ultimului raport al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA) din România. Dintre primele 10 mărci de import prezente în clasamentul APIA, doar Ford (+33%) şi BMW (+22%) au înregistrat creşteri faţă de aceeaşi perioadă din 2009.