Contre între investitori şi urbanişti în “cazul Lidl”
- Scris de Kristina Restea
- 07 Iul 2011, 00:12
- Economie
- Ascultă știrea

La noua prezentare a venit şi reprezentantul companiei-beneficiar pentru a-şi susţine proiectul. Investitorul s-a "duelat" cu membrii Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism (CTATU), aceştia s-au contrazis între ei, primarul a părăsit sala înainte de discuţii, iar în final proiectul nu a primit o concluzie.
Proiectanţii au revenit cu proiectul discutat în mai multe şedinţe CTATU cu aceleaşi propuneri: realizarea unui spaţiu comercial, mascat de copaci, amenajarea de spaţii verzi, inclusiv în zona bisericii din vecinătate şi, într-o altă etapă, construirea unui imobil de 13 etaje. Întrebată care sunt modificările aduse, arhitecta care a susţinut documentaţia a spus că propunerea a fost reanalizată. "Am ajuns la concluzia că îndeplinim condiţiile din Planul Urbanistic Zonal (PUZ), ne încadrăm ca indici, ca funcţiune, avem retragerile impuse, amenajările necesare", a spus aceasta.
Printre obiecţiile comisiei s-a numărat faptul că realizarea unei unităţi pe un singur nivel nu se încadrează în propunerea făcută cu ocazia avizării PUZ, când spaţiile comerciale apăreau înglobate în alte imobile.
"Cred că locul merită mai mult. Se pot face spaţii comerciale acolo, dar trebuie ceva de excepţie, această abordare nu are viziune. Nu contestăm necesitatea unui magazin acolo, ci felul în care se face propunerea în zonă, care este una foarte importantă. Intrarea în oraş este o carte de vizită, iar amplasarea unui astfel de magazin aici urâţeşte inadmisibil zona", a spus arhitecta Mihaela Agachi, membru al CTATU. Colegul său de comisie, arhitectul Adrian Iancu, a susţinut proiectul. "O clădire-parter se potriveşte în locul acesta. Colegii mei nu au fost de curând în zonă să vadă cât de urâte sunt clădirile de acolo. Proiectul chiar civilizează zona", a spus Iancu.
La a patra prezentare oficială a venit şi reprezentantul investitorilor Nervia, Adam Ambrus. "Am cumpărat acel teren, am plătit o grămadă de bani, vrem să facem un magazin acolo, de care zona are mare nevoie. Serios! Locuitorii de acolo nu au unde să îşi facă cumpărăturile în apropiere, merg 1,5 km la alte supermarketuri. Nu există comerţ de proximitate. Astfel de magazine sunt şi în marile oraşe europene. Nu suntem în centrul municipiului, ci pe strada Dâmboviţei. Lucrurile trebuie privite şi din punct de vedere funcţional. Nu puteţi să omorâţi activitatea unei companii", a spus directorul Nervia. "Nu cred că e cazul să folosiţi cuvinte atât de mari. Dacă o luăm aşa, dumneavoastră omorâţi oraşul cu o astfel de propunere", a replicat Agachi.
Primarul Sorin Apostu a părăsit sala înainte de proiectul Nervia - Tele Distribution, discutat la finalul şedinţei. Cum nici de această dată urbaniştii şi beneficiarii nu au ajuns la un consens, proiectul va trebui să revină cu noi planşe, desfăşurări şi secţiuni pentru a se vedea impactul noii clădiri propuse în zonă. "Ne încadrăm în PUZ. Prin PUZ se dau funcţiuni şi coeficienţi urbanistici. Am respectat ce ni s-a cerut: am făcut două faţade, am mutat parcări, nu avem ce să mai schimbăm", a completat Ambrus. Proiectul este gândit pentru un magazin din lanţul Lidl, care ar urma să devină proprietar al terenului după obţinerea autorizaţiei de construire.
Proiectul Nervia a trecut la a cincea strigare
Nervia, societate care a concesionat de la administraţia locală un teren de 5 ha în vecinătatea Expo Transilvania, a propus un complex cu funcţiuni mixte de 300.000 mp - locuinţe, birouri, hotel, comerţ. Compania are la dispoziţie şi un teren propriu de 1,5 ha în zonă, folosit ca parcare de către Expo. Nervia a obţinut acordul pentru PUZ la a cincea sa prezentare în CTATU, dar nu a avansat termene pentru demararea lucrărilor. "Chiar ei au insistat ca PUZ-ul să intre în Consiliul Local spre aprobare. Trebuie să îl respecte, PUZ-ul se poate modifica după un an", a menţionat Ligia Subţirică, arhitectul-şef al municipiului.