Clujul absentează de la Târgul de Turism al României

Clujul absentează de la Târgul de Turism al României
Instituţiile locale lipsesc de la evenimentul internaţional din weekend organizat de Romexpo, deşi autorităţile şi-au lansat proiecte de promovare a destinaţiilor.

România este reprezentată la Târgul de Turism al României (TTR) - Toamna 2011 de către Ministerul Turismului şi Dezvoltării Regionale (MDRT) şi de peste 17 consilii judeţene şi primării, asociaţii patronale şi profesionale.

"De la Vidraru până la Dunăre, de la Voroneţ până la Amara, din Ţara Făgăraşului în Ţinutul Secuiesc, România este reprezentată mai bine ca niciodată la cea de-a XXVI-a ediţie a TTR", susţin organizatorii. Evenimentul este organizat de Romexpo în perioada 3-6 noiembrie. Clujul lipseşte de la "cea mai bine reprezentată" ediţie, la manifestare fiind prezenţi doar operatori privaţi. În schimb, pe lista participanţilor se află Compania Judeţeană de Turism Hunedoara, consilii judeţene din Dâmboviţa, Neamţ sau Suceava, primăriile din Băile Herculane, Braşov, Mangalia, oraşele Horezu şi Techirghiol. America Latină este reprezentată oficial de opt ţări, Japonia participă pentru prima oară, India este prezentă în standuri, dar şi Bulgaria, Turcia, Croaţia, Austria, Republica Moldova, Egipt.

Clujenii care au ajuns la manifestare pentru a-şi promova serviciile nu au găsit vreo instituţie din judeţ. "Clujul lipseşte cu desăvârşire, din păcate, deşi aici sunt mai multe consilii judeţene şi primării. Ar fi trebuit să participăm cu Asociaţia de Promovare a Turismului Clujean, care tot aşteaptă să se nască, dar care încă nu există, fiindcă se tot amână întâlnirea care să parafeze noua structură. Asociaţia ar trebui să fie aici ca să promoveze Clujul ca destinaţie", a menţionat Martin Bikfalvi, preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism pe Regiunea Nord-Vest, prezent cu propria agenţie.

"Sunt reprezentate regiunile Covasna, Harghita, Ţinutul Secuiesc, Sibiul, Vâlcea, Dâmboviţa. Clujul nu e. Vin oameni la noi la stand şi ne întreabă unde găsesc informaţii despre Cluj, unde e regiunea. Este unul dintre cele mai importante evenimente de profil din ţară, aici se prezintă oferte şi străinilor şi celor din ţară, aici se pot promova regiunile", a menţionat Roxana Ghiran, manager al Napoca Grand Hotel, membru al Asociaţiei Hotelierilor Clujeni.

Autorităţile locale au lansat proiecte finanţate pe bani europeni, care includ şi componente de promovare prin târguri de turism: Clujul Peisaj Cultural, (proiect al Consiliului Judeţean pentru promovarea turismului din judeţ) sau La Pas prin Oraşul Comoară (lansat de Primăria Cluj-Napoca). "CJ a participat cu standuri la târguri de turism, dar trebuie să primim şi noi informaţii despre aceste manifestări înainte. Avem proiecte de promovare a turismului din judeţ, care presupun inclusiv participări la evenimente de turism din ţară. Vom avea astfel de evenimente şi în cursul anului viitor", a explicat purtătorul de cuvânt al CJ Cluj, Victor Popa.

"Oamenii noştri specializaţi în turism au făcut echipe şi lucrează la implementarea proiectului european La Pas prin Oraşul Comoară, trebuie să îl punem pe picioare. La Bucureşti nu ne-am dus pentru că am înţeles că acest târg e focusat pe comercial şi e axat pe firme care îşi vând propriile pachete", a declarat purtătorul de cuvânt al primăriei, Oana Buzatu. Târgul de Turism al României se adresează autorităţilor şi asociaţiilor profesionale din turism, agenţiilor de turism şi turoperatorilor, staţiunilor turistice, complexelor balneare, hotelurilor şi companiilor hoteliere, pensiunilor, cabanelor, campingurilor, editurilor şi publicaţiilor din turism, au transmis reprezentanţii MDRT.

Actuala ediţie a TTR punctează diverse forme de turism, de la turism cultural până la turism balnear, dar şi de afaceri, medical sau de aventură şi reuneşte staţiuni turistice şi complexe balneare, parcuri de aventură, servicii financiare şi de asigurări, IT şi sisteme de rezervări. Vizitatorii pot găsi oferte pentru vacanţa de iarnă şi Revelionul 2012, de la agenţii de turism şi tour operatoare din România şi străinătate. Evenimentul este organizat în colaborare cu camerele de comerţ şi industrie din România, UNESCO România, Reţeaua Naţională a Muzeelor din România, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc, Televiziunea Travel Mix şi Asociaţia Turism Verde.

Unde merge primăria

Primăria Cluj-Napoca a participat la Târgul Internaţional de Turism de la Lugano, care a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute. Municipiul Cluj-Napoca a primit premiul "Ahitectonic Treasure in the Hearth of Transilvania", la categoria Destinaţie culturală, au anunţat oficialii municipalităţii. Standul amenajat de primărie a cuprins pliante, ghiduri şi broşuri în limbile română, engleză, germană, maghiară, franceză şi italiană.

Kristina REŞTEA, Luminiţa SILEA

 

Comenteaza