Lanţurile hoteliere îşi revizuiesc oferta pentru Cluj
- Scris de Kristina Restea
- 13 Noi 2011, 22:51
- Economie
- Ascultă știrea

Compania care a adus Tulip Inn şi Golden Tulip negociază cu dezvoltatorii pentru o unitate de 120-150 de camere, sub un brand de 2*. Lanţul Hilton intră în Cluj de anul viitor, prima unitate a celebrului grup internaţional fiind tot din categoria economic.
Reprezentanţii Golden Tulip - Louvre Hotels consideră că piaţa cere hoteluri de 1-3*, deşi planurile de extindere la Cluj vizau iniţial unităţi de 3-4*. În Cluj funcţionează deocamdată un hotel Tulip Inn în Făget şi un Golden Tulip (4*) în Zorilor. În 2008 compania anunţa că urmează şi alte unităţi în următorii 2,5-3 ani. Discuţiile vizau un Tulip Inn în zona centrală şi un Golden Tulip. "Pentru Golden Tulip deocamdată nu mai avem planuri, avem cele două hoteluri în Cluj şi apar şi altele noi pe acest segment. În urma fuziunii cu Louvre Hotels, avem la dispoziţie şi alte branduri pe care vrem să le introducem pe piaţă, Campanile (2*) şi Premiere Classe (1*). La noi lipseşte această ofertă de hoteluri economice, dar corecte din punctul de vedere al serviciilor. În România încă persistă impresia că hotelurile de 1-2* sunt ceva întunecos, murdar, de care nu trebuie să te apropii. Lucrurile nu stau aşa. Aceste hoteluri sunt extrem de căutate afară", a explicat Paul Mărăşoiu, CEO al companiei de consultanţă Peacock Hotels, reprezentant în România al brandurilor Golden Tulip.
În funcţie de structura proprietăţii şi capacitate, investiţia pe cameră variază de la 38.000-45.000 de euro, iar o proprietate care să funcţioneze optim pe acest segment ar trebui să aibă 120-150 de camere. "În Cluj-Napoca suntem în două discuţii exploratorii privind construcţii noi, fiindcă e mult mai ieftin să construieşti decât să adaptezi. Am vedea un Campanile aici. Avem speranţe să concluzionăm discuţiile (cu potenţialii parteneri/investitori - n. red.) în primăvară, iar construcţia ar dura 14 luni. Pentru perioada următoare ne adaptăm la alte repere, existenţa unor astfel de hoteluri este necesară. Preferăm să abordăm un segment care încă nu e saturat", a spus Mărăşoiu.
În urma unei tranzacţii din 2010, GT Investments a devenit companie a Starwood Capital Group, alături de lanţul hotelier european Louvre Hotels, împreună constituind grupul Golden Tulip - Louvre Hotels (LH Group), care deţine 1.090 de hoteluri, cu 80.000 de camere în 49 de ţări. Golden Tulip oferă acum un concept de franciză prin şapte marci : Royal Tulip pentru hotelurile de 5*, Golden Tulip pentru hotelurile de categorie 4* de tip business sau resort, Tulip Inn pentru 3*, Premiere Classe pentru 1*, Campanile pentru 2*, Kyriad pentru 2+* şi Kyriad Prestige la 3*.
Grupul internaţional Hilton îşi face intrarea pe piaţa clujeană în 2012, tot cu un brand din segmentul economic. În prima jumătate a anului viitor se deschide unul dintre cele mai mari hoteluri de pe acest segment la Cluj: o unitate cu 109 camere, clasificată la 3*. Hampton Cluj devine funcţional în primăvară, potrivit reprezentanţilor grupului Rembrook, compania care transformă în hotel clădirea Akros de pe Bd. 21 Decembrie. Noii proprietari au început lucrările de amenajare pentru a transforma clădirea deja ridicată la "roşu" în momentul achiziţiei. Cu toate acestea, negocierile cu investitorii de pe piaţă clujeană durează de mai mulţi ani, iar primele planuri despre care au apărut informaţii în piaţă se refereau la hoteluri de 4-5*. Nicolae Minea, proprietar al Hilton Palace Resort & Spa Sibiu, a anunţat că vrea să ducă mai departe parteneriatul cu lanţul internaţional şi să construiască la Cluj un nou hotel: o unitate de 150 de camere, cotată la 4-5*. Societatea Casa8tima a demarat procesul de autorizare pentru un hotel de 170 de camere pe Calea Moţilor, care ar fi urmat să funcţioneze sub brandul Garden Inn.
Înghesuială la 4-5*
Cu deschiderea Grand Hotel (5*), devenit deja funcţional, şi a hotelului EuroTrend de pe Calea Turzii, a cărui deschidere a fost amânată, concurenţa pe segmentul superior de piaţă urmează să se intensifice anul viitor.