Preşedintele asociaţiei de afaceri dintre România şi Coreea, de la Cluj: "Aveţi o ţară bogată, dar nu o ştiţi promova"
- Scris de Mihai Prodan
- 24 Noi 2011, 22:23
- Economie
- Ascultă știrea

„Românii cunosc și folosesc produsele din Coreea de Sud, începând de la electrocasnice, telefoane şi mașini, dar coreenii nu cunosc nici produsele românești și nici România", a spus el astăzi, la un forum de afaceri. El spune că România are nevoie de timp şi de fonduri pentru dezvoltarea de tehnologie avansată, dar chiar şi în situaţia de acum, „exportul tehnologiei din România este foarte scăzut". „Dar ideea de export nu se referă doar la produse ci și la oameni, natură, cultură, istorie. De exemplu peste zece milioane de coreeni călătoresc anual în toată lumea, dar foarte puțini vin și în România pentru că nu este suficient promovată în țările asiatice", spune Park. Singurele lucruri pe care coreenii le cunosc despre România, adaugă el, sunt două persoane, între care una e imaginară - Dracula și Nadia Comăneci, „nu mai multe".
„Românii au avantajul că au o țară mare și bogată în resurse naturale și umane care pot fi valorificate, dar problema este că nu știți cum să va promovați", a spus el.
„Până acum România a așteptat să vină investitorii mari sau mijlocii, oferind niște condiții - teren ieftin, forță de muncă ieftină comparativ cu alte țări europene, dar investitorii nu consideră acestea că fiind avantaje mari, fiindcă toate țările vecine le oferă", adaugă Park. Mai mult, ţările din vecinătatea României oferă facilităţi mai mari - infrastructură şi o fiscalitate mai redusă, „pe care România nu le are". „Infrastructura și fiscalitatea poate fi rezolvată în timp, dar pentru a crea o reputație e nevoie de mult efort. Dacă nu vin străinii la noi, noi trebuie să mergem la ei, indiferent de forma în care o facem - la expoziții cu tematică, evenimente sau altele", spune el.