Cine umple hotelurile Clujului

Cine umple hotelurile Clujului
TIFF, Cluj Arena, congresele medicale, un festival de dans şi întrunirile politice au adus în 2011 cei mai mulţi clienţi în unităţile turistice din oraş.

Evenimentele generează între 15 şi 40% din veniturile hotelurilor, în cazul în care acestea dispun şi de spaţii pentru organizarea de conferinţe. Într-un an în care piaţa hotelieră a resimţit încă efectele crizei economice, câteva evenimente au contribuit totuşi la activitate.

Napoca Dance Festival, eveniment pe care Best Western Plus Fusion (fost West City) l-a şi sponsorizat, a dus gradul de ocupare din weekendul trecut la 100% pentru unitatea din Floreşti. "La noi au fost cazate 60 de perechi de dansatori şi 30 de arbitri. Au fost 300 de perechi de dansatori participante, aşa că o parte dintre ei au contribuit la creşterea gradului de ocupare şi pentru alte hoteluri. Noi am fost parteneri în organizarea evenimentului, dar aceasta s-a văzut şi la venituri. Ca şi contribuţie la cifre, însă şi ca impact la nivel de piaţă, cel mai mare eveniment a fost probabil deschiderea Cluj Arena. Evenimentele de inaugurare au generat un volum foarte mare de clienţi. Având în vedere cererea foarte mare, au putut fi ridicate tarifele. Hotelul nostru s-a apropiat de gradul de ocupare de 100% şi atunci", a menţionat Zsolt Torjai, director general al hotelului.

În octombrie, prima ediţie a conferinţelor TECOMM, din domeniul comerţului electronic, a adus două zile pline pentru BW Fusion Cluj. La un tarif de 55-60 euro/cameră, un eveniment de 150-200 de participanţi poate aduce venituri de 3.500-4.000 de euro doar din cazare, în condiţiile în care, ca medie, 60% dintre participanţi au nevoie şi de cazare. "În acest an numărul de evenimente de amploare a fost mai mic decât în 2010. Nu s-au mai organizat anumite manifestări din lipsă de fonduri, de bugete. Criza s-a simţit şi probabil se va simţi şi anul viitor", consideră Torjai.

O serie de întâlniri în domeniul medical organizate de Medevents pe parcursul a trei zile, cu 250-300 de participanţi, au fost printre cele mai ample ţinute în toamnă la Grand Italia. Recent finalizatul hotel, cu cele mai multe camere din oraş, nu a fost încă inaugurat, dar este funcţional. Alte evenimente importante pentru administratorii hotelului din cartierul Bună Ziua au fost organizate de Uniunea Notarilor Publici şi de producătorul de băuturi alcoolice Prodvinalco, ce a adunat 400 de persoane la o întâlnire cu furnizorii din ţară. La rândul său, topul Camerei de Comerţ şi Industrie Cluj a adunat câteva sute de oameni de afaceri. Grand Italia are 16 spaţii de conferinţe şi capacitate de organizare de evenimente cu 1.000 de locuri.

Congresul Balcanic de Radiologie, care a strâns 700 de participanţi, a dus la un grad de ocupare de 100% pentru Napoca Grand Hotel (recent renovatul Napoca), timp de patru zile, în octombrie. După intervenţiile de modernizare, unitatea are un centru de congrese cu o capacitate de 4.000 locuri. Pe parcursul anului, două evenimente importante au avut impact vizibil pe piaţa hotelieră, potrivit Roxanei Ghiran, manager al Napoca: Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF) şi inaugurarea Cluj Arena. În această săptămână un eveniment politic este cel care umple hotelul de pe malul Someşului: 1.500 de participanţi au fost anunţaţi pentru semnarea "protocolului pentru România" al USL. "Exclusiv pentru acest eveniment am rezervat 102 camere, fiindcă o parte din capacitatea de cazare este ocupată pentru alţi clienţi", a menţionat Ghiran.

Evenimentele care au contribuit la creşterea gradului de ocupare al hotelului City Plaza sunt din domeniile medical, economic, cultural sau educaţional. Participanţii au contribuit la creşterea activităţii unităţii prin utilizarea de servicii conexe: cazare, conferinţe, restaurante, spa. "Veniturile generate de partea de evenimente (incluzând servicii cazare, conferinţe, restaurante) reprezintă 40% din suma totală a veniturilor. Luna decembrie este în general propice orga-nizării petrecerilor de Crăciun pe care companiile le pregătesc la final de an pentru a le mulţumi partenerilor sau angajaţilor", a menţionat Anca Popovici, director de vânzări la City Plaza.

 

Comenteaza