Ce magazine mari se deschid la Cluj în 2012

Ce magazine mari se deschid la Cluj în 2012
Constructorii finalizează luna aceasta o unitate de bricolaj în Someşeni, de 20 de milioane de euro. Lidl are două proiecte demarate în 2010-2011, care ar putea prinde contur.

Constructorii finalizează în aceste săptămâni lucrul la noua unitate de bricolaj BauMax de pe strada A. Vlaicu, a doua a reţelei la Cluj. Austriecii au anunţat pentru 2012 deschiderea unităţii din zona Someşeni.

Al doilea magazin de la Cluj se deschide la finalul lunii martie, au transmis reprezentanţii BauMax. Unitatea care la deschidere va avea 105 angajaţi este rezultatul unei investiţii de 20 de milioane de euro. "În momentul de faţă trebuie să vii cu ceva nou în permanenţă, astfel acest magazin din Cluj aduce clienţilor noi servicii şi un sortiment mult mai bogat. Ne-am concentrat pe mult mai multe servicii de montaj decât în magazinele deja existente şi pe o disponibilitate mult mai mare a stocurilor", a transmis Julia Besnea, reprezentant al BauMax. "În 14 februarie începem recepţia", a menţionat Ioan Aşchilean, preşedintele Grup 4 Instalaţii, antreprenor general al lucrării. Reprezentanţii BauMax urmează să realizeze lucrările de echipare şi amenajare, iar magazinul se va putea deschide în martie. Terenul pe care s-a ridicat noul magazin de bricolaj a aparţinut societăţilor Atlas, rezultate din divizarea fostei Întreprinderi de Reparaţii Auto.

Proprietarii au vândut un teren de 4,8 ha către Grup 4 Instalaţii, destinat realizării unei unităţi de bricolaj şi a unui hipermarket. Reţeaua austriacă de bricolaj a preluat o parte din teren pentru noul magazin şi a desemnat ca antreprenor general al lucrărilor compania care a vândut terenul - Grup 4. Pentru restul de teren disponibil, Grup 4 vrea să aducă un alt investitor, cel mai probabil tot pe segmentul comercial. "Sperăm să începem cât de curând un nou proiect acolo. Încă nu avem un investitor", a spus Aşchilean. BauMax deţine deja o unitate funcţională în Cluj-Napoca, din 2007, amplasată pe Calea Turzii. Pe piaţa locală de bricolaj mai activează reţelele Dedeman, Ambient, Praktiker, Arabesque. Şi alte lanţuri de bricolaj s-au arătat interesate de piaţa clujeană: OBI este unul dintre acestea, iar Dedeman a anunţat la inaugurarea unităţii de pe fosta platformă Tehnofrig intenţia de a deschide un al doilea magazin, pentru a acoperi o altă zonă a oraşului.

Una dintre companiile cu cele mai agresive planuri de expansiune la nivel naţional este Lidl, care va deschide până la finalul anului 66 de magazine, investiţia medie pentru o unitate fiind de 1 milion de euro. În Cluj-Napoca există planuri pentru cel puţin două unităţi. Următorul magazin al lanţului se va realiza pe platforma societăţii Ruttrans de pe Calea Baciului, pe o suprafaţă de 5.000 mp. Planurile prevăd ca lucrările să înceapă în primăvară, potrivit informaţiilor proprietarilor platformei. Lidl Imobiliare Management a demarat procesul de autorizare pentru magazin. Una dintre următoarele unităţi ar putea fi realizată lângă centrul Expo Transilvania din Mărăşti, în zona proiectului multifuncţional promovat de compania Nervia. Demersurile de avizare pentru noul proiect Lidl a fost demarat, dar proprietarul terenului (Nervia) nu a reuşit deocamdată să obţină avizele necesare. "Comisia de urbanism a primăriei a acceptat realizarea magazinului, dar a pus condiţia ca unitatea să fie «mascată» de zone verzi. Urmează să discutăm cu cei de la Lidl, să vedem ce fel de formulă poate fi acceptată de ei", a spus Adam Ambrus, reprezentantul Nervia. Grupul german mai deţine câte o unitate în cartierele Zorilor şi Bună Ziua, după ce Lidl a preluat în 2010 reţeaua de magazine Plus, care avea şi cele două unităţi în Cluj-Napoca.

Cash & carry pe Traian Vuia

Un nou magazin de tip cash & carry ar putea fi realizat pe un teren de pe str. T. Vuia, pentru care societatea Acord Com a solicitat în decembrie un aviz al Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism, necesar realizării unui centru comercial în locul depozitului existent pe teren. Terenul se află la intersecţia dintre străzile T. Vuia şi Cantonului. Spaţiul comercial va avea 3.000 mp şi va fi deservit de 76 de locuri de parcare. Proiectul va reveni într-o şedinţă ulterioară, cu detalierea reglementărilor privind accesul la noul magazin. Pe piaţa locală sunt deja active două magazine Metro, în Floreşti şi Turda, şi unul Selgros, în zona Someşeni.

 

 

Comenteaza