Primarul arestat va fi înlocuit în asociaţia de turism a Clujului

Primarul arestat va fi înlocuit în asociaţia de turism a Clujului
Iniţiatorii proiectului şi membrii fondatori ai organizaţiei semnează în această lună actul constitutiv al structurii a cărei idee a fost lansată în urmă cu aproape doi ani.

Consilierii locali discută azi modificarea şi completarea hotărârii din 2011 privind aprobarea participării municipiului ca membru fondator la constituirea Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Clujean (APDTC), aprobarea actului constitutiv şi statutul asociaţiei.

Urmează aprobarea cotizaţiei pentru anul în curs şi susţinerea activităţilor asociaţiei. În decembrie, iniţiatorii proiectului estimau că asociaţia va fi botezată înainte de finalul anului. Asociaţia va avea sediul într-un spaţiu de pe Bulevardul Eroilor, iar cotizaţia municipiului pe 2012 va fi de 10 lei/ lună, conform proiectului de hotărâre. Una dintre modificările aduse la hotărârea Consiliului Local din septembrie 2011 vizează desemnarea persoanei care va reprezenta municipiul în asociaţie. Şeful Serviciului relaţii comunitare şi turism, Ovidiu Cîmpean, preia de la primarul Sorin Apostu (în prezent arestat - n. red.) rolul de reprezentare şi va semna actul constitutiv şi statutul asociaţiei.

"Anul trecut în decembrie am avut o şedinţă cu membrii fondatori. Fiecare trebuia să obţină o serie de acte, între timp toţi au rezolvat chestiunea, de aceea şi avem acest proiect de hotărâre în Consiliul Local. Sper să dăm drumul asociaţiei cât de curând. Luna aceasta ar trebui să semnăm actul constitutiv", a menţionat Ovidiu Cîmpean, şeful Serviciului relaţii comunitare şi turism din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.

O comunicare mai eficientă între instituţiile implicate în domeniu şi participarea la târguri internaţionale de profil ar fi primele obiective ale viitoarei asociaţii. Noua asociere urmează să facă demersuri pentru îmbunătăţirea infrastructurii cu potenţial de a atrage turişti, va atrage fonduri pentru finanţarea unor acţiuni de promovare şi ar avea ca scop propunerea de evenimente care să crească interesul turiştilor pentru Cluj, susţineau iniţiatorii proiectului în momentul lansării. Ideea înfiinţării asociaţiei de promovare şi dezvoltare a turismului din Cluj a fost lansată încă din 2010, pe un model deja operaţional în alte zone din ţară, cum ar fi litoralul sau zona Braşovului.

Printre cei 18 membri fondatori ai structurii care urmează să funcţioneze la Cluj se numără Primăria municipiului, Consiliul Judeţean Cluj, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism, unul dintre iniţiatorii proiectului, dar şi Asociaţia Hotelierilor Cluj, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Cluj, Camera de Comerţ şi Industrie Cluj, Asociaţia Youth Hostel, Asociaţia Bucătarilor şi Cofetarilor, Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural, Centrul de Training în Turism, Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor. Consiliul director va fi format din preşedinte (din mediul privat), doi vicepreşedinţi (unul din mediul privat şi celălalt reprezentant al autorităţilor locale), patru membri şi doi supleanţi.

Mii de vizitatori interesaţi de Cluj

Cluj-Napoca a fost singurul oraş din ţară prezent în cadrul standului României de la Târgul de Turism de la Madrid (FITUR) 2012, al treilea de profil din lume. 6.000 de vizitatori au fost interesaţi de Cluj ca destinaţie turistică. Au fost distribuite 10.000 de materiale de promovare a oraşului, printre care broşuri şi pliante cu "Discover Transilvania", "Clujul, Capitală Culturală Europeană în 2020", "The Best Of", "Napoca romană", "TIFF" , "Comedy Cluj", "Ştiaţi că...", hărţi cu centrul istoric şi pixuri cu "Visit Cluj". În perioada 7-12 martie municipalitatea clujeană va avea stand şi la Târgul de Turism de la Berlin.

 

 

Comenteaza