Firmele se cazează cu afacerile în hoteluri

Firmele se cazează cu afacerile în hoteluri
Hotelierii clujeni au amenajat spaţii de birouri lângă zonele de cazare. În unităţile turistice din oraş, funcţiunile asociate în general camerelor sunt restaurante, spaţii de spa ori săli de conferinţe.

La Opera Plaza jocurile de noroc au fost înlocuite de programatori: compania EBS România s-a instalat în hotel, în locul unui fost spaţiu de cazinou. Pe Calea Turzii, un hotel de 100 de camere vine la pachet cu un centru de birouri, care are ca principal chiriaş compania Vodafone.

Administratorii hotelului Opera Plaza, amplasat în vecinătatea centrului oraşului (str. Traian Moşoiu - Voltaire), au alocat o parte din unitate pentru spaţii de birouri, cu toate că funcţiunea nu era iniţial prevăzută în proiect. Ideea a fost pusă în practică ulterior deschiderii, după ce cazinoul care a funcţionat o perioadă în hotel a fost închis. În urmă cu un an, o suprafaţă de 400 mp, disponibilă, a fost preluată de compania informatică EBS. "Spaţiul era gol, iar transformarea lui în zonă de birouri a fost cea mai comodă soluţie la momentul respectiv", a spus Călin Buzoianu, coproprietar al hotelului, cotat la 5*. EBS România are sediul principal pe str. Paris şi trei filiale în Cluj-Napoca: pe străzile Pavel Roşca, Someşului şi Voltaire (Opera Plaza).

Fondat în 2000, grupul EBS este unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii şi servicii software din ţară, ce deserveşte 180 de companii din România, Germania, Austria şi Luxemburg. EBS are şapte filiale în România, în Cluj-Napoca, Sibiu, Braşov şi Bucureşti şi 500 de angajaţi şi colaboratori externi, cu ţinta ca până în 2015 să atingă pragul de 1.000 de angajaţi. Compania a atins în 2010 o cifră de afaceri de 6,7 milioane de euro, iar în 2011 grupul a înregistrat o creştere de 60% a afacerilor faţă de anul precedent, atingând valoarea de 9,32 milioane de euro.

Dezvoltatorii de la EuroTrend au realizat la pachet cu hotelul de 100 de camere construit pe Calea Turzii şi un centru de afaceri. Akantus Business Center, aflat la aceeaşi adresă cu Akantus Hotel, dispune de patru niveluri de birouri şi spaţii pentru servicii: demisol, parter şi două etaje, în total 665 mp utili. Potrivit datelor făcute publice de administratori, demisolul, parterul, precum şi etajul I sunt integral închiriate, iar la etajul II din suprafaţa utilă de 165 mp a mai rămas disponibil un spaţiu de 25 mp. Cel mai mare chiriaş este grupul de comunicaţii Vodafone. Compania a închiriat 480 mp, pe trei niveluri, şi şi-a stabilit aici sediul regional, unde lucrează acum 30 de persoane. Vodafone s-a mutat în birourile de lângă hotelul de pe Calea Turzii în urmă cu un an, după ce anterior a funcţionat într-un imobil de birouri din oraş. "Preţul, poziţia şi locurile de parcare au fost principalele elemente care au fost luate în calcul în luarea deciziei pentru actualul sediu. E un preţ bun, un preţ corect în piaţă", susţin reprezentanţii Vodafone.

Spaţii de birouri şi comerciale au fost prevăzute şi în cadrul celui mai mare hotel din oraş, Grand Italia, deschis de anul trecut în cartierul Bună Ziua. "A fost o idee de a avea astfel de spaţii, dar am schimbat planurile şi am renunţat deocamdată. Am decis să facem la mezanin mai multe spaţii de conferinţe, pentru care există cerere, pentru a avea şi săli pentru manifestări de mai mici dimensiuni", au explicat reprezentanţii Grand Italia. Într-un oraş în care turismul de business aduce 90% din afacerile hotelierilor, conform estimărilor jucătorilor din domeniu, cele mai multe unităţi de cazare dispun de restaurante şi spaţii de conferinţe. În unele cazuri, se adaugă zone de spa, iar viitorul Hampton de pe Bd. 21 Decembrie este construit într-o clădire cu două funcţiuni: hotel şi rezidenţial.

 

 

Comenteaza