Clujenii lucrează pentru Dior, Vuitton, Kenzo şi Cartier
- Scris de Kristina Restea
- 23 Iun 2012, 00:04
- Economie
- Ascultă știrea

O societate cu sediul în Cluj este implicată în proiecte pentru Muzeul Luvru, Banca şi Senatul Franţei, Dior, Kenzo, Cartier sau pentru gigantul francez din domeniul brandurilor de lux LVMH (Vuitton). Furnizorul de servicii IT PITECH+Plus şi-a inaugurat vineri noul sediu din oraş, în prezenţa noului ambasador al Franţei, Philippe Gustin.
"Pentru Banca Franţei am făcut site-ul, am lucrat la portalul Festivalului de la Cannes, pentru LVMH s-au făcut şi aplicaţii de procurement (achiziţii de bunuri şi servicii). Am participat la realizarea mai multor site-uri, pentru Dior, Kenzo (branduri de sub umbrela grupului LVMH - n. red.). Pentru astfel de proiecte lucrează şi clujeni, dar şi specialişti din Franţa", a explicat Bogdan Herea, acţionar al PITECH+Plus. Compania are proiecte pentru agenţii digitale, în special în Franţa: Publicis Group, Omnicom. Reprezentanţii societăţii au explicat că este vorba despre proiecte de gestiune de conţinut sau portaluri de comerţ electronic, iar printre clienţii finali se numără Muzeul Luvru, Banca Franţei, Senatul Franţei, Dior, Kenzo, Cartier şi Grupul LVMH.
O altă categorie de proiecte sunt cele mobile pentru companiile media (în special din Belgia şi Germania): grupul Bertelsmann (RTL), grupul Octagon CIS. "Sunt aplicaţii care prezintă conţinut multimedia: imagine, video, text pe suporturi mobile - smartphone sau tablete", spun reprezentanţii societăţii clujene. Informaticienii au realizat proiecte pentru Organizaţia Mondială a Vămilor, care sunt implementate în cadrul vămilor naţionale, în special în statele mai puţin dezvoltate. PITECH+Plus derulează şi proiecte de antreprenoriat. "În momentul de faţă am investit în mai multe start-up internet: reţele sociale cu Video Streaming, dematerializare de documente, platforme de vânzare pentru cărţile electronice", au transmis reprezentanţii societăţii. Printre proiectele majore în care PITECH+Plus este angrenată se află inclusiv France.fr şi Festivalul de la Cannes.
Societatea avea anul trecut 40 de angajaţi, a ajuns acum la 100 de persoane şi a inaugurat oficial noul său sediu, avându-l ca invitat pe ambasadorul Franţei. PITECH+Plus funcţionează acum într-un spaţiu al Coratim Business Center, clădire de birouri reamenajată într-o fostă construcţie de pe platforma Clujana. "Vom încerca să lucrăm din ce în ce mai mult în România, cu întreprinderi francofone, cum ar fi Orange sau Carrefour", a menţionat Herea. Compania a fost creată în 2005, activitatea sa fiind legată la început de clienţii din Franţa, iar apoi extinsă către Europa de Vest şi America de Nord. În 2009 a început dezvoltarea diviziei de dezvoltare mobilă (telefoane inteligente şi tablete). În 2010 a fost deschis un prim front office axat pe comerţ în Franţa, Lyon (PITECH Franţa), iar în 2011 un al doilea, în Germania - Berlin (RodeApps). În 2012 a apărut agenţia de marketing digital Purple Cat. "În 1993 am plecat în Franţa, unde am rămas aproape 13 ani. Am avut ocazia să muncesc acolo, să învăţ acolo, să văd care sunt valorile", le-a povestit Herea invitaţilor la inaugurare.