Cum s-au asociat trei producători agricoli ca să treacă peste criză

Cum s-au asociat trei producători agricoli ca să treacă peste criză
Trei producători clujeni s-au asociat şi vând produsele în acelaşi spaţiu, dar cu case de marcat diferite, şi împart costurile în pondere egală. Unul vinde carne, al doilea - lactate, iar al treilea vinde carne de pui. Sistemul de "magazin al producătorilor", unde fiecare gestionează propriul spaţiu şi propriii bani, e inovativ: nu a mai fost implementat de nimeni.

"Ideea a fost a noastră, pentru că chiriile sunt mari şi aşa trecem mai uşor", spune Cosmin Moldovan, proprietarul carmangeriei Cosm Fan Sânnicoară, pentru ziuadecj.ro, care adaugă că toate spaţiile deschise sub numele "Magazinul producătorilor" - unul în Mănăştur, un altul pe strada Dunării, unul în Grigorescu şi unul în piaţa Mihai Viteazu - sunt gestionate în colaborare cu producătorul de lactate Bonas Dezmir. Aici, fiecare dintre producători - unul vinde carne, altul lactate şi un al treilea, Oprea Avicom SRL Crăieşti, vinde carne de pui - are propria vitrină şi propria casă de marcat. "E mai uşor aşa, fiecare îşi administrează vitrina şi se aprovizionează cum crede; altfel, cu o singură casă de marcat şi o singură gestiune, e mai complicat", adaugă Moldovan.

În ce priveşte costurile de amenajare a spaţiului şi de plată a chiriei, acestea se împart în cote egale: "fiecare plăteşte în cote egale, câte o treime", spune administratorul carmangeriei din Sânnicoară.

Faţă de sistemul în care producătorii vând reţelelor de magazine, acesta are un avantaj, subliniază Ilarie Ivan, profesor la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj: "Faţă de vânzările hipermarket-uri, unde primeşti banii la 60 sau la 90 de zile, aici ai avantajul că dacă ai vândut azi, azi primeşti banii. În plus, producătorul agricol câştigă şi o parte din adaosul comercial pe care îl pune comerciantul", spune el. "N-am mai văzut aşa un sistem", completează el.

Comenteaza