Turismul intră în “bătălia” pentru Capitala Culturală

Turismul intră în “bătălia” pentru Capitala Culturală
Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Clujean vrea să se alăture oficial federaţiei care reuneşte celelalte structuri similare din ţară, dar şi organizaţiei care gestionează candidatura oraşului la titlul de Capitală Culturală Europeană.

Decizia de afiliere la Asociaţia Cluj-Napoca 2020 Capitală Culturală Europeană şi la Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România a fost luată săptămâna trecută, în cadrul unei şedinţe a conducerii Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Clujean (APDTC).
"Săptămâna trecută a avut loc o întâlnire la care a participat şi un reprezentant al Primăriei şi s-a decis să aderăm la Asociaţia Cluj Capitală Culturală Europeană şi la organismul care reuneşte celelalte asociaţii de turism din ţară. Am lansat demersurile. Asociaţia pentru promovarea turismului doreşte să se implice în evenimentele şi activităţile primăriei legate de acest domeniu. De asemenea, mergem înainte cu pregătirea proiectelor şi măsurilor pe care le-am anunţat o dată cu lansarea acestei structuri", a menţionat Ovidiu Câmpean, şeful Serviciului Relaţii Comunitare şi Turism din cadrul Primăriei Cluj-Napoca, vicepreşedinte al APDTC.

Potrivit planurilor anunţate în februarie, cu ocazia lansării asociaţiei, printre primele măsuri care vor fi iniţiate prin noua structură se vor număra sincronizarea orarelor muzeelor, pentru o ofertă mai atractivă pentru potenţialii turiştii. Introducerea unui autobuz turistic pentru vizitatorii care vor să facă turul obiectivelor din oraş, dar şi a sistemului de city card-uri se afla de asemenea pe lista obiectivelor asociaţiei.

Marea miză pentru economia locală în următorii ani şi, mai ales, pentru operatorii din domeniul turismului rămâne însă câştigarea pentru Cluj a titlului de Capitală Culturală Europeană. "Turismul vine cu activităţi conexe celor culturale: va fi nevoie de cazări, de programe turistice, de oferte de excursii. Noi ar trebui să începem cu mult mai devreme de momentul 2020 să pregătim pachetele turistice - interesul pentru Cluj, dacă oraşul câştigă titlul, va începe cu un an - doi înainte. Oamenii vor vrea să cunoască zona. Trebuie să ne pregătim, ca să nu dezamăgim cu oferta. Cel mai important este însă ceea ce se va întâmpla după, când Clujul va deveni mult mai cunoscut, ceea ce e o şansă pentru noi, toţi", explica Martin Bikfalvi, preşedintele APDTC, iniţiativa de asociere la pregătirea candidaturii Clujului. În prezent destinaţie de afaceri sau foar punct de tranzit, Cluj-Napoca poate deveni o zonă de interes turistic, odată cu transformarea municipiului în Capitală Culturală Europeană, consideră jucătorii din domeniu.

Membrii APDTC care au semnat actul constitutiv şi statutul sunt Municipiul Cluj-Napoca, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism, Judeţul Cluj, Camera de Comerţ şi Industrie Cluj, Asociaţia Hotelierilor Clujeni, Asociaţia Youth Hostel România, Asociaţia Meşterilor Populari Clujeni, Open Bridge Consortium - Asociaţia Culturală şi de Afaceri Cluj-Suwon, Universitatea Babeş Bolyai Cluj-Napoca, Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca.

 

 

Comenteaza