1 din 3 clienți vor abonament de parcare în mall. Taxa pe oră revine în Iulius Cluj

1 din 3 clienți vor abonament de parcare în mall. Taxa pe oră revine în Iulius Cluj
Iulius Mall a reintrodus la Cluj parcarea plătită, suspendată în perioada stării de urgență

38% din români ar fi dispuși să plătească pentru un abonament de parcare privată chiar și 150 de lei pe lună, dacă acest serviciu ar fi disponibil și dacă ar locui în proximitatea unui centru comercial. La Cluj se taxează parcarea în complexele Iulius Mall și Platinia.

Reveal Marketing Research și Tritech Group au realizat un studiu vizând comportamentul subiecților din mediul urban privind nevoile lor referitoare la facilitățile de parcare oferite de centrele comerciale în orașele cu peste 100.000 de locuitori, realizat în perioada 10-15 iunie.

Aproape jumătate dintre români (46%) vizitează centre comerciale de 2-3 ori pe săptămână, iar 13% aproape zilnic, mijlocul de transport preferat fiind mașina.

Folosirea unei parcări organizate (cu bariere și casierie/ automate de plată) este foarte importantă în ocazii precum mersul la film sau în spații de agrement, când aceștia stau mai mult de trei ore în centrul comercial sau când merg cu familia.

Parcările amenajate, cu plată, din centrele comerciale sunt preferate de 1 din 3 respondenți. Ei vor să evite probleme precum dificultatea găsirii unui loc liber pe stradă (77%) sau distanța mare de la mașină față de locul în care trebuie să ajungă (49%).

Un alt avantaj este siguranța: 47% se tem că mașina parcată în locuri neamenajate nu este în siguranță sau că ar bloca locul altcuiva (26%). Numărul de locuri de parcare, găsirea rapidă a unui loc de parcare și a automatelor sunt criterii importante pentru 87%, iar modalitățile multiple de plată (card, cash, SMS) sunt relevante pentru 84%.

Pentru cei mai tineri dintre respondenţi (până la 30 de ani), modernitatea (folosirea celor mai noi tehnologii) reprezintă un criteriu ce cântărește semnificativ pentru ei în evaluarea unei parcări (66% față de 58%, procent pe întreaga populație).

1 din 10 respondenți manifestă interes în a plăti un abonament de parcare dacă ar locui sau lucra în apropierea unui centru comercial, iar acest serviciu ar fi disponibil. Suma pe care ar fi dispuși să o plătească este de 75-150 lei/lună.

La studiu au luat parte 817 de respondenți, 310 de femei și 506 bărbați, cu vârsta de peste 18 ani, șoferi ce folosesc maşina cel puțin de 2-3 ori pe lună. Metoda de colectare a fost chestionarul online, marja de eroare fiind de +/-3%.

Pandemia nu schimbă strategia la Iulius Cluj

Conducerea Iulius Mall Cluj (IMC) a reintrodus taxarea mașinilor care parchează în centrul comercial din cartierul Gheorgheni după ce aceasta a fost suspendată în perioada stării de urgență decretate în România. La înființarea taxei, clienții IMC erau grupați în trei tabere: împotrivă - spuneau că se vor crea blocaje și scăderi de încasări; de acord cu noul regulament, în ton cu alte complexuri; cu propuneri de îmbunătățire a accesului la parcare. IMC taxează acum parcarea cu 3 lei/ ora ziua după intervalul de 60 de minute netaxat ca access general pentru deplasarea în complex, la care se adaugă încă 60 de minute pentru cei care merg la hipermarket, la film sau își spală mașina acolo.

Comenteaza