27 de magazine au liber la solduri
- Scris de Kristina Restea
- 17 Ian 2011, 23:52
- Economie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Reducerile au început încă din primele zile ale anului, dar perioada oficială de soldări a demarat în weekend la Cluj-Napoca. Vitrinele au afişat preţuri mai mici cu până la 70%.
Retailerii vor să îşi golească magazinele înainte de a aduce noile colecţii: perioada oficială de soldări a început din 15 ianuarie. Primăria a înregistrat 27 de solicitări. Reprezentanţii instituţiei au aplicat deja amenzi de 7.400 de lei pentru nereguli în campaniile de soldare.
Primăria Cluj-Napoca a înregistrat 27 de solicitări din partea agenţilor economici care vor să practice vânzările de soldare în intervalul 15 ianuarie - 15 aprilie 2011, conform datelor transmise de municipalitate. Mai bine de jumătate sunt societăţi cu puncte de lucru în Iulius Mall. Toate cele patru branduri de sub umbrela spaniolilor de la Inditex (Zara, Bershka, Pull and Bear şi Stradivarius) încep perioada de soldare din 15 ianuarie. GHT, cu puncte de lucru pe str. Baba Novac şi în Iulius Mall, şi-a programat soldările din 15 ianuarie, la fel şi Criamagnum, Evoline, Dockyard, Sonya Mod, Miroglio şi Cami Clod, cu unităţi în Iulius. Con V, Pestos şi Tommaso încep din 19 ianuarie, Clujana, Rotavian Coservice, Letarox Impex, din 21 ianuarie, iar Pieta şi Plaza Log, din 22 ianuarie.
Perioada de soldare debutează din 25 ianuarie, la Millefiori şi Haltingen, din 27 pentru Samiva Com, şi din 28 ianuarie la Costas Business Group. Hipermarketul Real începe soldările din 21 ianuarie, iar supermarketul Billa, din 27 ianuarie. Comercianţii au obligaţia să notifice la primărie perioada în care efectuează vânzările de soldare cu cel puţin 15 zile înainte de începerea operaţiunilor, durata acestora fiind de cel mult 45 zile. Perioadele se stabilesc de către comerciant între limitele a două intervale: 15 ianuarie -15 aprilie inclusiv pentru produsele de toamnă-iarnă şi perioada 1 august - 31 octombrie inclusiv pentru produsele de primăvară-vară. În afara acestor perioade, retailerii pot opera reduceri de preţ sub forma unor promoţii care vizează doar anumite produse.
Cum perioada de reduceri la produsele de sezon începută în primele zile din ianuarie este încă în desfăşurare, clujenii sau cumpărătorii din afara judeţului au ajuns şi în weekendul trecut în marile centre comerciale pentru a căuta produse mai ieftine. Preţurile au scăzut în trepte, astfel că la interval de câteva zile unele aveau preţuri modificate. “Săptămâna trecută un produs care costa 80 de lei anul trecut era la promoţie cu 60 de lei, iar acum l-am luat cu 50. Pentru mine nu contează că se numeşte soldare sau promoţie; e bine că poţi să îţi iei nişte lucruri ceva mai ieftin ca de obicei”, susţine o cumpărătoare aflată în plină “sesiune” în Polus Center. “În străinătate, reducerile înseamnă să îţi poţi lua cu 5 euro un produs care costa înainte 20, nu să «scazi» preţul de la 160 de lei la 120”, spune un vizitator de mall.
Inspectorii Serviciului Inspecţie Comercială din cadrul Direcţiei Poliţia Comunitară a Primăriei Cluj-Napoca au verificat ieri spaţiile comerciale în care se practică vânzări cu soldare. Principalul aspect vizat a fost respectarea perioadei prevăzută în lege. Au fost verificaţi 29 de agenţi economici, iar în opt cazuri au fost constatate nereguli privind practicarea de reduceri de preţuri fără respectarea prevederilor legale: afişarea necorespunzătoare a preţurilor, nedepunerea notificării prealabile la primărie, nerespectarea prevederilor legale privind sectorizarea mărfurilor cu preţ redus. În alte trei cazuri agenţii economici funcţionau fără deţinerea acordului şi orarului de funcţionare. Valoarea amenzilor aplicate a fost de 7.400 lei.
Ce este soldarea
“Vânzarea de soldare este acea vânzare însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea de «soldare/soldări/solduri» şi care printr-o reducere de preţ are ca efect vânzarea accelerată a stocului de mărfuri dintr-o structură de vânzare cu amănuntul, în scopul reînnoirii sezoniere a sortimentului de mărfuri”, conform Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
Primăria Cluj-Napoca a înregistrat 27 de solicitări din partea agenţilor economici care vor să practice vânzările de soldare în intervalul 15 ianuarie - 15 aprilie 2011, conform datelor transmise de municipalitate. Mai bine de jumătate sunt societăţi cu puncte de lucru în Iulius Mall. Toate cele patru branduri de sub umbrela spaniolilor de la Inditex (Zara, Bershka, Pull and Bear şi Stradivarius) încep perioada de soldare din 15 ianuarie. GHT, cu puncte de lucru pe str. Baba Novac şi în Iulius Mall, şi-a programat soldările din 15 ianuarie, la fel şi Criamagnum, Evoline, Dockyard, Sonya Mod, Miroglio şi Cami Clod, cu unităţi în Iulius. Con V, Pestos şi Tommaso încep din 19 ianuarie, Clujana, Rotavian Coservice, Letarox Impex, din 21 ianuarie, iar Pieta şi Plaza Log, din 22 ianuarie.
Perioada de soldare debutează din 25 ianuarie, la Millefiori şi Haltingen, din 27 pentru Samiva Com, şi din 28 ianuarie la Costas Business Group. Hipermarketul Real începe soldările din 21 ianuarie, iar supermarketul Billa, din 27 ianuarie. Comercianţii au obligaţia să notifice la primărie perioada în care efectuează vânzările de soldare cu cel puţin 15 zile înainte de începerea operaţiunilor, durata acestora fiind de cel mult 45 zile. Perioadele se stabilesc de către comerciant între limitele a două intervale: 15 ianuarie -15 aprilie inclusiv pentru produsele de toamnă-iarnă şi perioada 1 august - 31 octombrie inclusiv pentru produsele de primăvară-vară. În afara acestor perioade, retailerii pot opera reduceri de preţ sub forma unor promoţii care vizează doar anumite produse.
Cum perioada de reduceri la produsele de sezon începută în primele zile din ianuarie este încă în desfăşurare, clujenii sau cumpărătorii din afara judeţului au ajuns şi în weekendul trecut în marile centre comerciale pentru a căuta produse mai ieftine. Preţurile au scăzut în trepte, astfel că la interval de câteva zile unele aveau preţuri modificate. “Săptămâna trecută un produs care costa 80 de lei anul trecut era la promoţie cu 60 de lei, iar acum l-am luat cu 50. Pentru mine nu contează că se numeşte soldare sau promoţie; e bine că poţi să îţi iei nişte lucruri ceva mai ieftin ca de obicei”, susţine o cumpărătoare aflată în plină “sesiune” în Polus Center. “În străinătate, reducerile înseamnă să îţi poţi lua cu 5 euro un produs care costa înainte 20, nu să «scazi» preţul de la 160 de lei la 120”, spune un vizitator de mall.
Inspectorii Serviciului Inspecţie Comercială din cadrul Direcţiei Poliţia Comunitară a Primăriei Cluj-Napoca au verificat ieri spaţiile comerciale în care se practică vânzări cu soldare. Principalul aspect vizat a fost respectarea perioadei prevăzută în lege. Au fost verificaţi 29 de agenţi economici, iar în opt cazuri au fost constatate nereguli privind practicarea de reduceri de preţuri fără respectarea prevederilor legale: afişarea necorespunzătoare a preţurilor, nedepunerea notificării prealabile la primărie, nerespectarea prevederilor legale privind sectorizarea mărfurilor cu preţ redus. În alte trei cazuri agenţii economici funcţionau fără deţinerea acordului şi orarului de funcţionare. Valoarea amenzilor aplicate a fost de 7.400 lei.
Ce este soldarea
“Vânzarea de soldare este acea vânzare însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea de «soldare/soldări/solduri» şi care printr-o reducere de preţ are ca efect vânzarea accelerată a stocului de mărfuri dintr-o structură de vânzare cu amănuntul, în scopul reînnoirii sezoniere a sortimentului de mărfuri”, conform Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
DISTRIBUIE
Comenteaza