ACCIZA LUI PONTA: "Cel mai simplu e să spunem că ne-au obligat ăia, noi nefăcând nimic şi fără să fim profesionişti"

ACCIZA LUI PONTA:
Un analist economic clujean desfiinţează acciza impusă de la 1 aprilie de premierul Ponta: "cel mai simplu e să spunem că ne-au obligat ăia, noi nefăcând nimic şi fără să fim profesionişti", spune el în platoul Realitatea TV Cluj.

Analistul economic Emil Culda desfiinţează acciza impusă de mâine la carburanţi, la emisiunea "Clujul în Realitate": el spune că important ar fi fost pentru Guvern să scoată la suprafaţă banii din economia subterană, în loc să adauge o taxă plătită de populaţie. Dar acciza e cea mai simplă şi mai sigură cale pentru atragerea banilor la buget, spune el. ""Acest impozit afectează pe toată lumea", spune el. "Accizele au fost o metodă de lucru de ani de zile pentru guverne şi din ce am putut remarca e una dintre metodele relativ sigure prin care se asigură bani la buget pentru că încasările sunt zilnice2.

În schimb, spune el, erau destule alte variante de gestionare a banilor publici care să nu presupună creşterea accizei. "Avem de-a face cu aceeaşi metodă revalidată prin care putem lua ceva repede şi uşor", spune el. "Dar nu văd rezultate unde e evaziunea şi economia neagră, am avut poveştile acestea de ani de zile".

Miercuri, premierul Ponta a declarat că acciza la carburanţi va fi aplicată din luna aprilie, iar Guvernul va introduce şi un set de măsuri fiscale care să permită transportatorilor corecţi, neimplicaţi în acte de evaziune fiscală, să recupereze o parte importantă din suma aferentă acestei accize.

Recuperarea unui procent din acciza pentru carburanţi platită de transportatori trebuie să se facă într-un mod simplu şi eficient, urmărind modelul taxei pe valoarea adăugată (TVA), se arată într-un comunicat al Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).

Transportatorii susţin că prin metoda propusă de ei, atât statul, cât şi firmele din domeniu pot avea o evidenţă clară a sumelor care fac obiectul returnării.

"Procentul pe care FORT îl susţine este corespondent procentelor utilizate în alte ţări ale Uniunii Europene. Un exemplu elocvent în acest sens îl reprezintă procentul utilizat în Italia, şi anume 210 euro raportat unei cantităţi de 1.000 de litri de carburant", se menţionează în comunicat.

Prin acest sistem, mai spun reprezentanţii FORT, este descurajată utilizarea carburanţilor de provenienţă îndoielnică, asigurându-se concurenţa loială în piaţa de transport, iar veniturile la bugetul de stat cresc.

Potrivit calculelor anunţate anterior, acciza pe carburanţi va aduce la buget circa 2,5 miliarde lei.

Etichete
Comenteaza