Afacerile care îşi vând brandul

Afacerile care îşi vând brandul
Reţeta prin care unul dintre partenerii vine cu accesul la piaţă, iar celălalt cu banii pentru afaceri a fost adoptată, după izbucnirea crizei, de companii locale din turism şi imobiliare

Compania clujeană din turism Eximtur, una dintre cele mai mari din domeniu cu capital integral autohton din România, a ajuns la 12 agenţii în sistem de franciză în doi ani de la lansarea conceptului, spun reprezentanţii companiei.

„Am dezvoltat reţeaua până la criză, în 2008. De atunci, am mai deschis totuşi o agenţie proprie în Constanţa. Însă după izbucnirea crizei am devenit mult mai atenţi la costuri şi ne-am dat seama că extinderea reţelei prin metode clasice nu mai funcţionează. Aşa că ne-am gândit că de ce să nu vindem brandul? Noi avem un nume, know-how, traineri, acces la sistemele de rezervări. Pe de altă parte, poate există oameni cu resurse financiare, dar care nu ştiu cum să facă acest business. Şi se pare că era nevoie de aşa ceva pe piaţă, fiindcă în doi ani am deschis 12 francize", a explicat, în cadrul unui eveniment de la Transylvania College, Lucia Morariu, director general şi proprietar Eximtur.

Reţeaua Eximtur este formată din 26 de agenţii de călătorie, dintre care 14 proprii şi 12 agenţii francizate în oraşele Bucureşti, Iaşi, Mediaş, Alba Iulia, Bistriţa, Tîrgu Mureş, Craiova, Galaţi, Braşov, Piteşti şi Brăila. Compania a încheiat anul 2012 cu o cifră de afaceri de 35 milioane de euro, în creştere cu 16% faţă de anul precedent. Eximtur a lansat în 2011 programul de francizare, adresat atât agenţiilor existente pe piaţă, cât şi celor nou înfiinţate. Investiţia iniţială pentru o atfel de agenţie ajunge la 20.000 de euro. „Continuăm această extindere, dar ne dorim parteneri pentru oraşele unde acum nu suntem prezenţi", a precizat Morariu.

Partenerii beneficiază de training pentru management şi agenţi de călătorii, reducerea costurilor generale de funcţionare prin aplicarea sistemelor globale de negocieri în reţea a cumpărărilor pentru nevoile firmei (internet, telefonie, pază, poştă, curierat), dar şi de acces gratuit la sisteme de rezervări/vânzări bilete avion, servicii de cazare, pachete turistice în ţară şi străinătate, soft back-office gestiune şi facturare/contabilitate. Francizatul este de asemenea inclus în programul de promovare desfăşurat prin acţiuni de tipul participări la târguri, editare cataloage şi broşuri, marketing online sau evenimente.

Proprietarii Grup de Lux, agenţie afiliată Re/Max, au dezvoltat o agenţie RE/MAX Grup de Lux Bistriţa. Grup de Lux este afiliată din ianuarie 2011 reţelei Re/Max, una dintre cele mai mari reţele de agenţii imobiliare din lume, înfiinţată în 1976.

 

 

Comenteaza