Afacerile hoteliere devin business-uri imobiliare

Afacerile hoteliere devin business-uri imobiliare
Mulţi proprietari de unităţi de cazare din Cluj îşi vând clădirile, în condiţiile unei pieţe hoteliere dificile. Cumpărătorii le schimbă destinaţia.

Hotelurile şi pensiunile din Cluj sunt scoase pe piaţă, unele oficial, altele mai discret, cu preţuri ce pornesc de la 150.000 de euro, dar care pot trece de 5 milioane. O parte dintre cumpărători sunt interesaţi de imobile, nu şi de afacerile aferente: se cumpără clădiri pentru a le da destinaţii mai profitabile.

„Ca proprietăţi generatoare de venituri, hotelurile şi pensiunile resimt din plin efectele recesiunii. Cei interesaţi de pornirea unei afaceri în industria ospitalităţii pot achiziţiona unităţi de cazare de mici dimensiuni la preţuri comparabile cu cele practicate pe segmentul rezidenţial de lux", arată reprezentanţii Spaţiicomerciale.ro, site lansat de Imobiliare.ro. O "pensiune tip vilă" (parter, etaj şi mansardă), cu 11 camere, în Floreşti, poate fi cumpărată pentru 150.000 de euro. În localitate, o pensiune funcţională cu 18 camere este scoasă pe piaţă pentru 1,2 milioane de euro. Imobilul a fost construit în 2008 şi dispune de o suprafaţă construită de 900 mp.

În centrul municipiului, o pensiune de patru margarete poate fi achiziţionată cu 1 milion de euro: are 12 camere şi două apartamente, o cafenea de 15 locuri şi un restaurant de 70 de locuri. La 390.000 de euro este scos la vânzare un hotel de 14 camere şi 4* în zona Borhanci. Imobilul din 2009 are o suprafaţă de 480 mp. Deşi a fost scoasă de multă vreme pe piaţă, Vila Eunicia, din centrul Clujului, va fi scoasă la vânzare prin licitaţie publică (executare silită). Unul dintre termenele de licitaţie este în 26 februarie, iar în caz de neadjudecare se va repeta în aceleaşi condiţii în 5, 12, 19 şi 26 martie, potrivit anunţului făcut de firma organizatoare, Solvendi. Preţul de pornire este de 321.000 de euro, în condiţiile în care în oferta unei agenţii proprietatea apare la vânzare pentru 449.000 de euro, fără TVA.

Există şi unităţi pentru care proprietarii încearcă să găsească cumpărători, dar mai discret, pentru a nu afecta activitatea. „Noi avem în portofoliu peste 10 oferte de hoteluri şi pensiuni în Cluj-Napoca, dar pe multe dintre ele proprietarii nu doresc să le expunem public. Multe dintre ele încă funcţionează, au clienţi, au evenimente, generează venituri. Proprietarii au intenţia de vânzare pentru că acest domeniu a devenit unul dificil în ultimii ani. Proprietarii fac faţă cu greu, în condiţiile în care piaţa a scăzut şi gradele de ocupare s-au diminuat după izbucnirea crizei", a explicat Cătălin Priscorniţă, consilier al agenţiei Blitz Imobiliare. În ultimii 2-3 ani concurenţa s-a ascuţit: au fost date în folosinţă hoteluri de peste 100 de camere, ca Akantus sau Grand Italia, Napoca Grand Hotel a fost renovat, iar din acest an intră pe piaţă şi Hampton by Hilton, cu 109 camere.

Alţi clienţi vor să cumpere astfel de imobile pentru a le utiliza în alte domenii. „Interes de cumpărare există, dar în condiţii avantajoase de preţ şi cu posibilitatea ca investiţia să se amortizeze într-un termen cât mai scurt. Sunt cumpărători care analizează astfel de oferte pentru că sunt interesaţi de clădirile care se vând, nu de afacerile hoteliere. Vor să cumpere pentru schimbare de destinaţie: cămine pentru studenţi, centre medicale. Suntem în negocieri pentru astfel de tranzacţii", a menţionat Priscorniţă. Preţurile pentru hotelurile şi pensiunile reprezentate de agenţie variază între 200.000 şi 5 milioane de euro. Cel mai valoros astfel de imobil scos oficial pe piaţă, fostul hotel Contintental, monument istoric din centrul oraşului, este lansat la vânzare de administratorul judiciar pentru 5,5 milioane de euro.

 

Etichete
Comenteaza