Agraria se dedublează

Agraria se dedublează
Organizatorii celei mai mari manifestări expoziţionale din Cluj au decis să îşi separe apele din acest an. Atât Expo Transilvania, cât şi DLG International vor derula propriile târguri agricole în perioada respectivă. Cu acelaşi nume.

 
„Aflată la cea de-a 21 ediţie, Agraria, cel mai mare târg agricol din Transilvania, va avea loc în perioada 23-25 aprilie în localitatea Jucu. Agraria promite şi în 2015 să fie un important loc de întâlnire pentru fermieri, specialişti, manageri şi autorităţi din domeniul agriculturii. O platformă de comunicare optimă unde participanţii încheie contracte noi, îşi consolidează relaţiile cu clienţii tradiţionali şi discută despre tendinţele şi inovaţiile apărute în agricultură, industria alimentară şi zootehnie”, se precizează pe portalul Agraria.info.ro. Conform organizatorului, Societatea Germană pentru Agricultură (DLG), colaboratori sunt Direcţia Agricolă Cluj şi Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară (USAMV) Cluj. 
 
O expoziţie cu acelaşi nume şi la aceeaşi dată apare şi pe platforma de internet a complexului expoziţional din Cluj-Napoca: „Târg Internaţional Specializat pentru Agricultură, Horticultură, Zootehnie şi Medicină Veterinară, Silvicultură, Industrie Alimentară şi Ambalaje – ediţia XXI, 23-26 aprilie 2015”. „Am decis să ne mutăm acum trei ani, însă de-abia din 2015 am pus în practică acest lucru. În fiecare an pierdeam clienți care nu mai reveneau, iar noi nu ne mai puteam permite. A venit și criza, iar companiile din domeniu au preferat ca în loc să își facă promovarea în cadrul unei expoziții cu o infrastructură neadecvată să organizeze ele întâlniri sau demonstrații cu un număr restrâns de agricultori. Agraria devenea un târg din ce în ce mai general, iar noi aveam nevoie de vizitatorii specializați, nu neapărat de pensionarii care își umpleau plasa cu pliante sau de copiii care se hârjoneau. 
 
În plus, ni s-a tot promis că se vor face investiții, însă constatam că ne ploua în standuri din acoperiș, iar parcările se dovedeau a fi mereu insuficiente. Le-am propus expozanților să le folosească pe cele de la Selgros, dar au refuzat. Era vorba şi că se face un supermarket Lidl în locul parcării din groapa Mărăști, nici situația terenurilor din spatele pavilionului expozițional nu era clară, s-a pus la un moment dat și problema mutării complexului expozițional în altă parte a orașului. Vorbim aici despre un târg care aduna 25.000 de oameni, dintre care 15.000 plătitori de bilete",
susține Corina Mareș, directorul DLG România. 
 
Societatea a hotărât ca din acest an să își mute târgul în parcul industrial Tetarom III din comuna Jucu, pe terenul din vecinătatea fostelor hale ale Nokia. "Avem la dispoziție 10 ha, putem face demonstrații. Va fi mai greu cu accesul publicului, dar preferăm să avem vizitatori mai puțini, dar specializați", a menționat oficialul DLG. Mareş precizează că va exista un târg cu același nume și la Expo Transilvania. "Instanța va decide cine va avea drept de folosire pentru această denumire, pentru că și noi, și Expo Transilvania suntem înregistrați ca deținători ai numelui la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM). La început nu s-a pus problema deoarece eram parteneri în cadrul aceleiași expoziții", afirmă Mareș.
 
„Târgul tradiţional Agraria se va ţine la Expo Transilvania, în parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie Cluj, Ministerul Agriculturii, USAMV, iar altul va avea loc la Jucu, organizat de DLG. Iniţial, Expo Transilvania, cea care a implementat acest târg, aducea expozanţii din România, Ungaria, Slovacia, iar Helmut Schott, pe cei din Austria şi Germania. Nu ştiu ce s-a întâmplat ulterior şi de ce firma din Bucureşti a preluat listele de companii pentru Agraria. Iniţial era vorba despre un parteneriat; anul acesta cei doi parteneri au decis să meargă separat”, precizează Elisabeta Dumitrescu, director executiv al CCI Cluj.

25.000 de vizitatori anul trecut 

Conform site-ului Agro Info, în 1995 societatea Export Consult, reprezentată de către Helmut Schott, cu Corina Mareș director de proiect, a înregistrat la OSIM marca Agraria și a organizat la Cluj-Napoca prima ediție a târgului, iar în  2004 brandul a fost cesionat către firma Intermarketing & Consulting, reprezentată de Schott și Mareș. „Din 2009, I&C a devenit DLG InterMarketing care duce mai departe tradiția Agraria. Păstrând tradiția, partener oficial al târgului Agraria este NHR Agropartners”. În 2014, Agraria a grupat 270 de expozanţi din 10 ţări, pe o suprafaţă brută de expunere de 20.000 mp şi a adunat 25.000 de vizitatori.

Comenteaza