Amatorii de la Profi. Reţea extinsă în grabă, caut angajaţi

Amatorii de la Profi. Reţea extinsă în grabă, caut angajaţi
Funcţionalitatea reţelei comerciale, cu sute de unităţi inaugurate în România într-un interval foarte scurt, este pusă sub semnul întrebării de organizarea deficitară şi de lipsa acută de personal. Clienţii din Cluj semnalează deficienţe majore constante în cadrul acestor supermarketuri.


„Ne-am bucurat când s-a dat în folosinţă supermarketul de pe str. Dunării, deoarece alternativa de cumpărături era non-stopul de la parterul blocului, cu adaosuri comerciale nesimţite. După ce a trecut tam-tamul inaugurării Profi, dintre cele 3-4 locuri amenajate pentru casele de marcat, mai sunt operaţionale doar două, însă de fapt în regim continuu funcţionează doar una. La vitrinele frigorifice nu stă nici unul permanent să servească, nu te bagă nimeni în seamă.

Practic, Profi pierd banii aşa, deoarece clienţii nu sunt dispuşi să aştepte vânzătorii. Iar când apare vreo vânzătoare, conversează cu vreun cunoscut, nu ştie să servească ori stă minute în şir să împacheteze o prăjitură. De multe ori clienţii sunt cobai la casele de marcat: persoane în vârstă sau tineri cu ecusonul firmei în piept nu ştiu să lucreze cu cardul, nu cunosc preţurile, apelează la alţii colegi să îi descurce”, relatează un client din cartierul Mărăşti. 
 
„Încerc să evit magazinul Profi de pe str. Mehedinţi fiindcă acolo e mereu dezorganizare. Se formează cozi imense la câte o casă de marcat pentru că la altele nu este nimeni. Iar atunci, vânzătorul de la casă apasă pe sonerie mult şi bine, că tot nu vine nimeni. Ce să mai zic de automatele de încasat facturi, care nu funcţionează aproape niciodată. Nu recomand nimănui să se bazeze, pentru plata facturii, pe un asemenea aparat”, spune un cumpărător din Mănăştur.     

Marile reţele comerciale, în criză de salariaţi

"Sistemele audio din magazinele noastre şi alte canale de comunicare difuzează permanent anunţuri de angajare. La Profi şansele de promovare extrem de rapidă şi, în consecinţă, de mărire considerabilă a venitului sunt cât se poate de reale având, în vedere cât de repede apar noi şi noi magazine (75 anul trecut, aproape 100 anul acesta, cel mai probabil tot atâtea şi în anul viitor).
 
Există nu puţine persoane care au evoluat de la poziţia de recepţioner sau casier la cea de director zonal în doar doi-trei ani. Cu toate acestea, numărul celor care se angajează în momentul de faţă este, din păcate, sub aşteptări, în ciuda eforturilor pe care le facem în această privinţă. Din câte ştim, cu această situaţie se confruntă din ce în ce mai mulţi angajatori, nu doar din Cluj, ci din toată ţară", susține Gabriel Pâslaru, reprezentant relaţii publice la Profi Rom Food.

Invazie şi în mediul rural

Conducerea PRF a anunţat recent că are 8.600 de angajaţi în 363 de magazine din toate judeţele din România şi că aceasta este reţeaua de retail modern cu cea mai mare extindere geografică din România. Mai mult decât atât, Profi a invadat şi zona rurală a ţării, în care vrea să promoveze conceptul Loco, pentru ca persoanele de acolo să nu mai trebuiască să meargă la oraş pentru cumpărături.
 
“Studiem de mai multă vreme posibilitatea de a duce adânc în teritoriu bogata noastră ofertă de produse de calitate la preţuri bune şi, iată, a sosit momentul când trecem la fapte. Am testat îndelung acest concept prin intermediul magazinelor noastre experimentale Mini şi acum ştim cum se prezintă formatul cel mai potrivit de comerţ civilizat care să contribuie la îmbunătăţirea vieţii localnicilor”, declara Daniel Cîrstea, directorul general al PRF. Profi vrea să extindă reţeaua la 500 de unităţi în 2016 şi să crească într-un ritm de cel puţin 100 de magazine pe an.

PRF a înregistrat anul trecut afaceri de 1,8 miliarde de lei şi un profit de 27 de milioane. Reţeaua de magazine de discount şi de cartier Profi a fost fondată în Belgia. Acum este deţinută de Polish Enterprise, fond de investiţii polonez administrat de Enterprise Investors. Profi a achiziţionat lanţul Albinuţa în 2007 de la societatea lituaniană Matima, cu 25,2 milioane de lei. În 2012, magazinele Profi au fost transformate în unităţi de proximitate, renunţându-se la politica de discount. În 2012-2013, Profi a preluat Alcomsib (Sibiu), Alimrom (Cluj), Pita (Botoşani). Printre concurenţii săi se numără Kaufland, Carrefour, Lidl, Billa, Penny Market.

Etichete
Comenteaza