Ambiţii parfumate. O fabrică din Cluj accelerează înfiinţarea de magazine monobrand

Ambiţii parfumate. O fabrică din Cluj accelerează înfiinţarea de magazine monobrand
O firmă clujeană cucereşte piaţa locală şi internaţională. Produsele sale sunt deja prezente în 24.000 de magazine şi farmacii.

Mircea Turdean (47 de ani), șeful celui mai mare producător de cosmetice cu capital românesc, Farmec, și-a aproximat deja încasările pentru următorii trei ani. Turdean vrea să crească vânzările cu 10% şi exporturile cu 100%.

„Anul acesta, ne așteptăm la o creștere a vânzărilor de cel puțin 10%, datorită produselor noi pe care le lansăm, cât și investițiilor în cercetare, marketing și dezvoltare. În România, suntem cei mai mari producători pe această piață, lucru care se observă și în cifre: afacerile au ajuns la 38,5 milioane de euro în 2015. Vrem să ne consolidăm poziția de lider pe segmentul produselor de îngrijire a feţei, al produselor demachiante şi al celor pentru tratamentul părului. Astăzi exportăm în peste 30 de ţări, precum Japonia, Spania, Italia, Portugalia, Grecia, Ungaria, Norvegia, Croaţia, Thailanda, Liban, Iordania. În total, exporturile contribuie cu 5-6% la cifra de afaceri a companiei. Mai mult, căutăm noi pieţe de desfacere, în contextul în care am planificat o creştere de două ori pe acest segment, în următorii trei ani", a declarat Mircea Turdean, într-un interviu pentru capital.ro.

Şeful Farmec a subliniat că intenţionează să deschisă un mare lanţ de magazine monobrand. Primii nouă paşi au fost făcuţi. „Avem nouă magazine monobrand deja deschise în ţară și ne-am propus încă șase-șapte, anul acesta. Investiția într-un magazin diferă, în funcție de oraș și de numărul de metri pătrați în care este amenajat. Poate fi de la 25.000 de euro până la 100.000 de euro. Depinde de ceea ce îți dorești să faci. În afară de magazinele din țară, am deschis, în sistem de franciză, nouă magazine monobrand în străinătate, în Spania, Franţa, Grecia, Ungaria sau Emiratele Arabe Unite. Grosso modo, produsele Farmec sunt prezente în circa 24.000 de magazine şi farmacii din România, acoperind astfel un sfert din tot ce înseamnă comerţ alimentar şi farmacii. Numai în comerţul tradiţional avem în total aproximativ 17.000 de clienţi, dar vindem destul de bine înclusiv în magazinul online", a explicat Mircea Turdean.

Cifrele Farmec
Exportă în peste 30 de ţări
A avut afaceri de 38,5 mil. euro în 2015
Gama de produse Gerovital înseamnă 60% din afaceri
A obţinut dreptul exclusiv asupra Gerovital în 2008

 

Comenteaza