An pierdut pentru promovarea Clujului turistic

An pierdut pentru promovarea Clujului turistic
Structura lansată la începutul anului în scopul creşterii activităţii turistice nu a ieşit la rampă cu niciun proiect major. Lipsesc banii necesari, susţine conducerea noii asociaţii.

Actul constitutiv al Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Clujean (APDTC), în care au intrat atât reprezentanţi ai mediului privat cu afaceri în turism, cât şi autorităţi locale, a fost semnat în februarie. La final de 2012, preşedintele asocierii spune că primul an al structurii e unul ratat.

"Asociaţia înfiinţată nu a făcut deocamdată prea multe acţiuni din lipsă de fonduri. Lipsa de bani ne-a dus în imposibilitatea de a avansa cu proiectele. Sper ca măcar la construirea bugetelor pentru anul viitor să fie prevăzute sume pentru activităţile noastre, de către autorităţilor publice şi de cei din mediul privat", a spus Martin Bikfalvi, preşedintele APDTC. Primele tentative de acţiuni care să scoată Clujul în lume s-au blocat din lipsă de bani ori sprijin. Nici planul de organizare a unui tur gratuit al oraşului pentru turişti, nici participarea la un târg de profil în capitală nu s-au concretizat.

"Am vrut să dăm drumul la o acţiune de tur de oraş gratuit pentru cei care vizitează Clujul. Fiind în sistem gratuit, fără ca publicul să plătească, ar fi trebuit să plătim noi ghidul, dar şi maşina care să facă acest tur. Am renunţat la ideea de maşină şi am decis ca vizita să rămână doar în teritoriului centrului istoric, adică să avem un traseu care poate fi parcurs pe jos. Când am solicitat însă o listă a ghizilor sau a studenţilor pregătiţi în acest sens la facultăţile de profil, nu am primit niciun răspuns. Am avut, de asemenea, posibilitatea de a primi un stand la târgul de turism de la Bucureşti, pentru a merge să promovăm Clujul. Era chiar o reducere de 50%, dar nu s-au găsit fondurile necesare pentru diferenţa de sumă. Asociaţia Clujului nu a participat, alte oraşe au fost însă reprezentate", a explicat Bikfalvi.

Structura nou-înfiinţată nu dispune de fonduri nici pentru angajarea unui secretar general care să se ocupe de acţiunile asociaţiei. "Mobilizarea este greoaie, chiar şi pentru membrii fondatori. E mai greu decât aş fi crezut. Primul an e un an pierdut, sper să nu îi pierdem şi pe următorii", a spus preşedintele asociaţiei. Principalul scop al APDTC este creşterea activităţii turistice din judeţ prin accesarea mai multor pârghii, inclusiv prin promovarea judeţului în ţară şi pe pieţele internaţionale.

Clujul trebuie transformat din oraş de tranzit în destinaţie turistică, iar durata sejurului vizitatorilor, foarte redusă, ar trebui să crească, au explicat iniţiatorii. Potrivit datelor din piaţă, 90% din activitatea hotelierilor este asigurată prin turism de business (puternic afectat de criza economică) şi de tranzit, iar durata medie pe care un turist o petrece la Cluj este de doar 1,5 zile.
Conform planurilor anunţate în februarie, cu ocazia lansării asociaţiei, printre primele măsuri iniţiate prin noua structură se vor număra sincronizarea orarelor muzeelor, pentru o ofertă mai atractivă pentru potenţialii turiştii. De asemenea, introducerea unui autobuz turistic pentru vizitatorii care vor să facă turul obiectivelor din oraş şi a sistemului de city card se afla pe lista obiectivelor asociaţiei. Membrii APDTC care au semnat actul constitutiv şi statutul sunt Municipiul Cluj-Napoca, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism, Judeţul Cluj, Camera de Comerţ şi Industrie Cluj, Asociaţia Hotelierilor Clujeni, Asociaţia Youth Hostel România, Asociaţia Meşterilor Populari Clujeni, Open Bridge Consortium - Asociaţia Culturală şi de Afaceri Cluj-Suwon, Universitatea Babeş Bolyai, Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară.

Bucureştenii se mişcă mai repede

Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) a lansat vineri programul "Weekend în Bucureşti", la tarife de 139-259 lei pentru două nopţi de cazare, cu mic dejun, la hoteluri de 2-4*, pentru cei care vin să-şi facă aici cumpărăturile de sărbători. Reducerile sunt cu 30-35% sub preţurile de weekend practicate în decembrie. Sejurul trebuie să se desfăşoare în 7-9, 14-16 şi 21-23 decembrie. „Ne propunem să atragem şi o parte dintre românii care vin în Bucureşti şi dorm la rude, tinerii care merg la diverşi prieteni şi pe toţi cei care nu îşi permit să înnopteze în capitală. Cu un tarif de 50 de euro pentru două nopţi la 4*, Bucureştiul devine capitala cu cea mai ieftină cazare din Europa", a declarat Mohammad Murad, preşedintele FPTR. Lista hotelurilor se găseşte pe portalul organizaţiei. Dacă programul va avea succes, FPTR îl va extinde în primele luni ale anului viitor. Următoarele oraşe care vor intra în proiect sunt Cluj, Iaşi, Timişoara. În capitală a fost introdus şi autobuzul turistic.

Etichete
Comenteaza