Analiza mediului de business din Cluj: conflictul dintre generații este inevitabil

Analiza mediului de business din Cluj: conflictul dintre generații este inevitabil

În șapte ani noua generație va reprezenta 75% din forța de muncă locală, ceea ce înseamnă că urmează o perioadă plină de inovație, relevă o analiză Vitacom Electronics.

În cadrul conferinței anuale Consumer Electronics & Accessories Resellers, distribuitorul clujean de produse electrice și electronice a prezentat tendințele în business și diferențele între generații, dar și cum tinerii antreprenori ar trebui să își structureze ideile ca să aibă succes într-o piață cu o concurență acerbă.

“În dinamica actuală a forței de muncă, sunt prezente patru generații de angajați cu aspirații, viziuni, idei și concepte divergente. Astfel, conflictul dintre generații este inevitabil în orice domeniu. Când oamenii trebuie să lucreze împreună, poate fi de multe ori o problemă, dacă nu este gestionat cu înțelepciune.

Una dintre cele mai vizibile diferențe între Millennials și Generația X este de departe înclinația milenialilor spre tehnologie și inovație, capacitatea de a adopta cu ușurință noile tehnologii și de a lucra cu ele. O caracteristică definitorie pentru fiecare dintre aceste generații e că milenialii dau dovadă de independență, în timp ce persoanele din Generația X caută mai mult stabilitatea.

Succesul unei organizații poate fi fundamentat în baza unui colectiv alcătuit din angajați care aparțin ambelor generații. Ca o companie să facă performanță, nu doar să supraviețuiască pe piață, e extrem de important să aibă capacitatea și resursele de a anticipa schimbările care se pot dovedi radicale.

Totodată, trebuie să vină cu o soluție din timp ca să nu fie luată prin surprindere. În egală măsură, este nevoie de o cercetare continuă a clienților, a mediului în care compania acționează și o analiză proprie”, relevă studiul.

La nivel internațional, Generația X se consideră a fi reprezentată de persoanele născute între anii 1966 și 1980, iar Generația Y (Millenials), între 1980 și 2000. Compania clujeană a anunțat că și-a stabilit ca strategie extinderea în mediul online și pe plan internațional, extinderea pe piața produselor de smart living, pe măsură ce rata adopției noilor tehnologii crește.

Cele mai solicitate produse sunt cele electrice (stabilizatoarele de tensiune, produsele de iluminat, încălzitoarele), bateriile, acumulatorii, produsele de stocare a datelor. Vitacom a fost înființată de către antreprenorul clujean Vasile Andrei Vita și activează în domeniul produselor și accesoriilor electronice. Compania a dezvoltat și două branduri proprii: Well și Chrome.  

Comenteaza