ANPC, amenzi de peste 1 milion de lei în ultima săptămână/ Ce au găsit inspectorii în hoteluri și pensiuni

ANPC, amenzi de peste 1 milion de lei în ultima săptămână/ Ce au găsit inspectorii în hoteluri și pensiuni

În prima săptămână de activitate, Comandamentul de iarnă al ANPC a verificat 255 de operatori economici și a aplicat în total 199 de amenzi, în valoare de 1,1 milioane lei.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a aplicat 199 amenzi contravenționale și 132 avertismente în urma unui control conform Comandamentului de iarnă al ANPC în zonele Sud Muntenia Ploiești, Nord Est Iași și Centru Brașov. În plus, au fost aplicate 30 măsuri de oprire temporală a activității de prestări servicii până la remedierea defciențelor și o altă propunere de suspendare a activității timp de 6 luni.

Abaterile constatate cel mai des au fost:

-comercializarea produselor cu data durabilităţii minimale depăşită

-utilizarea, la raionul de vitrină asistată - a unor vitrine frigorifice neigienizate, ale căror tăvi conţineau urme de resturi alimentare, pete şi lichid provenit de la scurgerile din produse

-folosirea unor vitrine frigorifice care aveau ventilatoare cu depuneri sau strat gros de praf pe grila de protecţie, urme de mucegai şi de rugină

-comercializarea de legume - fructe cu modificări organoleptice, lovituri mecanice, pete, deshidratate, consistenţă moale, improprii consumului uman

-utilizarea unor spaţii de frig insalubre, cu urme de resturi alimentare lipite pe tăvile de inox, suprafeţe cu rugină, urme de insecte

-lipsa menţionării alergenilor pe listele meniu sau a afişării gramajului porţiilor, la unele unităţi de alimentaţie publică

-lipsa etichetelor la unele produse alimentare

-utilizarea unor ustensile de bucătărie deteriorate sau neprofesionale

-lipsa afişării preţurilor la cazare

-utilizarea unor lenjerii de pat, saltele şi alte accesorii, neigienizate sau deteriorate, în spaţiile de cazare

-lipsa informaţiilor necesare turiştilor, în spaţiile de cazare, potrivit news.ro

"Suntem mereu alături de consumatori şi avem permanent grijă ca drepturile lor, legea să fie respectate de către operatorii economici. Nu admitem ca pretextul profiturilor, chiar într-o perioadă grea, să justifice o formă de lipsă de respect faţă de consumator. De aceea, în perioada sărbătorilor de iarnă, suntem atenţi şi ne aflăm oriunde, în România, turistul şi-ar dori să-şi petreacă vacanţa, pentru a ne asigura că actul comercial se derulează conform reglementărilor. Bazaţi-vă pe noi!”, a susținut Mihai Culeafă, preşedintele ANPC, conform news.ro

 

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza