Antreprenorii clujeni dau năvală în faza finală a programului Made in Romania

Antreprenorii clujeni dau năvală în faza finală a programului Made in Romania
Antreprenorul Dan Isai s-a calificat din nou cu Salad Box în fazele finale ale BVB League | Foto: BVB

Record de calificări din Cluj în programul național Made in Romania: Liga Bursei de Valori București (BVB): nouă dintre cei 50 de semifinaliști selectați. 

300 de companii au fost înregistrate în a treia ediție a programului, cu 50% peste 2018. Din Cluj s-au calificat Jolidon, Grup Șapte, Arobs, Luna Solai, Moldovan, Noah Watches, Salad Box, Fortech, Transylvania College. Publicul poate trimite direct în finală compania favorită prin voturile exprimate până în 21 aprilie.

„Sunt multe povești de business de succes care au nevoie de lumini și scenă, iar Made in Romania tocmai asta face. Ne-am bucura ca acest gest de recunoaștere a valorii în antreprenoriat să faciliteze până la urmă crearea unei comunități de business strânse, active și sănătoase în jurul pieței de capital locale”, a afirmat Dan Rusu, șeful departamentului analiză al grupul financiar Banca Transilvania (BT).

„Există un potențial imens de inovare și dezvoltare în rândul companiilor nominalizate și cu suficientă ambiție și, bineînțeles, capital, acestea pot ajunge lideri în domeniile lor”, a declarat Mihai Purcărea, director general al BRD Asset Management.

„În procesul de evaluare ne-am bucurat să vedem că multe dintre companiile nominalizate fie se pregătesc să facă pasul spre piață globală, fie sunt deja acolo. Am văzut start-up-uri promițătoare și companii măture, ceea ce ne arată că sistemul antreprenorial din România se dezvoltă”, a afirmat Silvia Ursu, associate partner la Civitta România.

Dintre cele 50 de semifinaliste, un juriu format din 12 experți va alege 14 companii. Cea de a 15-a companie va fi aleasă pe bază votului publicului, în perioada 8-21 aprilie, pe website-ul proiectului. Numele celor 15 finaliste vor fi anunțate în 14 mai, în cadrul Galei Made in Romania.

„Toți acești antreprenori români, care produc în România creează locuri de muncă, bunăstare atât pentru clienții lor, cât și pentru angajații lor, contribuie consistent la veniturile bugetare prin plată taxelor și impozitelor către stat, putându-se astfel plăti salarii în sectorul public, pensii și apoi construi școli, spitale și infrastructură. Vorbim despre reinvestirea profitului în societatea în care trăim cu toții”, a afirmat Lucian Anghel, președintele BVB.

„Ne bucurăm când vedem antreprenori care au fost în Made in Romania interesându-se de atragerea de finanțare prin intermediul pieței de capital, dar și când aflăm că discuțiile din cadrul workshop-urilor sau parteneriatele încheiate între antreprenori au fost fructuoase”, a conchis Adrian Tănase, director general al BVB.

A treia ediție aduce o serie de îmbunătățiri, cu segmentarea clară a companiilor participante și restructurarea programului de mentorat, astfel încât programul să ajungă cât mai aproape de antreprenori.

La segmentarea companiilor înscrise s-a ținut cont de cifra de afaceri, numărul de angajați, perioada de activitate, astfel că sunt trei categorii de firme: start-up-uri, IMM-uri și companii mari. Fiecare participant concurează cu companii de talie similară.

Ultima etapă a acestei ediții este dedicată tuturor companiilor semifinaliste și implică asistență gratuită în domeniile de interes pentru companii prin workshopuri regionale (Cluj-Napoca, Iași, Timișoara), discuții bilaterale la sediile companiilor finaliste, webinarii.

Made in Romania este un program care își propune să identifice și să promoveze antreprenoriatul românesc. În cursul anului 2019, partenerii principali care sprijină derularea proiectului sunt BCR, BRD, grupul financiar BT, BRD Asset Management și Erste Asset Management.

Comenteaza