Apare o nouă categorie de permis? Un europarlamentar propune carnet de șofer special pentru SUV-uri

Apare o nouă categorie de permis? Un europarlamentar propune carnet de șofer special pentru SUV-uri
| Foto: Xalanx - Depositphotos.com

Europarlamentarul francez Karima Delli vrea să introducă un nou permis de conducere pentru SUV-uri, aceste autoturisme fiind o ţintă a militanţilor pentru climă din cauza poluării şi a celor care militează pentru siguranţă rutieră din cauza pericolului pe care îl reprezintă pentru pietoni şi biciclişti.

Vehiculele „nu numai că ocupă mai mult spaţiu şi sunt mai puţin eficiente din punct de vedere energetic ... în ceea ce priveşte siguranţa rutieră, ele sunt mai susceptibile de a fi supuse unor coliziuni decât autoturismele uşoare, cu consecinţe mult mai grave", a scris eurodeputatul Verzilor, care conduce lucrările Parlamentului pentru o reformă a normelor UE privind permisele de conducere, potrivit Mediafax.

Actualul permis B „nu este complet adecvat pentru cele mai grele autoturisme"

Permisul categoria B necesar în prezent pentru a conduce autoturisme şi camionete „nu este complet adecvat pentru cele mai grele autoturisme", a argumentat ea. În schimb, ea doreşte un nou permis Categoria B+, care să se aplice maşinilor şi camionetelor care cântăresc mai mult de 1,8 tone. Şoferii ar trebui să îl poată obţine doar după o perioadă de probă de doi ani pentru un permis B normal şi doar de la vârsta de 21 de ani, a propus ea.

Acest lucru i-ar forţa pe şoferii unor SUV-uri populare, precum Audi Q7, Volvo XC90 şi BMW X5, să obţină permise actualizate, notează Politico.

Europarlamentarul a adăugat că ar putea exista scutiri pentru scopuri profesionale sau speciale, cum ar fi vehiculele de urgenţă.

Propunerile sale includ, de asemenea, un sistem de permise de conducere pe bază de puncte la nivelul UE, care ar ţine evidenţa infracţiunilor rutiere şi ar revoca sau suspenda permisele de la un anumit prag. Un astfel de sistem „are potenţialul de a reduce drastic numărul accidentelor şi al deceselor de pe drumurile noastre", a scris eurodeputatul.

Nu există niciun sistem la nivelul UE care să gestioneze punctele de penalizare şi interdicţiile de conducere, deşi pachetul de măsuri de siguranţă rutieră al Comisiei din luna martie a inclus o propunere de interdicţie a conducătorilor auto la nivelul UE pentru infracţiuni grave.

Comenteaza