Aplicația financiară care are „lipici" la portofelele clujenilor

Aplicația financiară care are „lipici" la portofelele clujenilor
| Foto: depositphotos.com

Revolut a ajuns la un grad de adopție de aproape 28% în municipiul Cluj-Napoca. Mai mult de un sfert dintre clujeni au cont în aplicația financiară lansată în 2015 în Marea Britanie.

La nivel național, Revolut a ajuns la o rată de adopție de 31% în rândul populației active. Capitala României, cu peste 500.000 de utilizatori Revolut, reprezentând 20% din baza totală de clienți activi înregistrați în această piață, se află pe locul al doilea în top 10 orașe cu cei mai mulți clienți Revolut, potrivit datelor disponibile în aplicație la nivelul lunii ianuarie 2023.

Clasamentul este condus de Londra, iar Bucureștiul este urmat de Dublin, Varșovia, Budapesta, Paris, Madrid, Sofia, Vilnius, Barcelona. De altfel, banca digitală se bucură de popularitate în rândul locuitorilor din cinci capitale situate în Europa Centrală și de Est (CEE), care cumulează aproape 1,5 milioane de utilizatori.

La nivel național, pe locul al doilea se află Iași, cu aproape 90.000 de clienți Revolut, urmat de Cluj-Napoca, cu 89.000 clienți, Timișoara (71.000 clienți), Constanța (63.000 clienți) și Brașov (62.300 clienți). În top 10 se mai află Craiova, Galați, Ploiești și Sibiu, având între 35.000 - 47.000 de clienți fiecare.

Pandemia Covid-19 a adus segmentele mature de utilizatori în aplicația Revolut

„Am remarcat, anul trecut, o creștere importantă a utilizării Revolut atât printre consumatorii din tânăra generație, care sunt nativi digitali, cât și printre segmentele mai mature de consumatori. Această a doua categorie de clienți ni s-a alăturat mai ales în timpul pandemiei de COVID-19, când tot mai mulți consumatori au renunțat la numerar sau la serviciile financiare clasice pentru a se bucura de beneficiile banking-ului digital”, a declarat Aleksej Koscejev, head of Growth Revolut pentru regiunea Europa Centrală și de Est (CEE).

Aproape o treime dintre clienții Revolut (29%) se încadrează în segmentul de vârstă 25-34 de ani, 24% sunt din categoria 35-44 de ani, iar 23% din categoria 18-24 de ani. Revolut a început să crească în popularitate și printre segmentele de vârstă aflate în vârf de carieră sau seniori (16% din categoria 45-54 de ani și 6% din categoria 55-64 de ani). 

Revolut s-a lansat în Marea Britanie în 2015, cu servicii de transfer de bani și schimb valutar. În prezent, peste 25 milioane de clienți din lume, din care mai mult de 2,5 milioane din România, folosesc serviciile Revolut pentru a realiza peste 330 de milioane de tranzacții pe lună.

Comenteaza