28 de unităţi şi agenţii de turism din judeţele Regiunii de Dezvoltare Nord-Vest au creat o reţea pentru a promova produsele şi manifestările specifice acestei zone. Printre punctele de atracţie se numără Castelul Banffy din Bonţida, Salina Turda, cimitirul din Săpânţa, Castelul Dracula, Parcul Naţional Apuseni, sărbătoarea Sâmbra Oilor sau bisericile de lemn din Sălaj.
Toate sunt cuprinse într-un catalog cu obiective din judeţele regiunii, în versiune bilingvă, română şi engleză, primul produs al reţelei formate în perioada 2010-2011. Printre obiectivele turistice din Cluj promovate se numără Salina Turda, Mănăstirea Nicula, Castelul Banffy din Bonţida, Cheile Turzii, biserica veche din Beliş, precum şi Dealul Cetăţuii, Biserica Sf. Mihail, Catedrala Ortodoxă, Piaţa Unirii, Casa Matei Corvin, Bastionul Croitorilor, Grădina Botanică, Parcul Central, Universitatea Babeş-Bolyai, toate din Cluj-Napoca.
Dintre obiectivele şi manifestările de interes din Transilvania de Nord incluse de noua reţea mai fac parte Munţii Rodnei, sinagoga din Bistriţa, Turnul Dogarilor, Pasul Tihuţa, Lacul Colibiţa, Valea Rebrei, Mănăstirea Nuşeni, Muzeul Sângeorz-Băi, parada saşilor din Bistriţa (Bistriţa-Năsăud), porţile mamureşene, cimitirul vesel din Săpânţa, mocăniţa de pe Valea Vaserului, Mănăstirea Bârsana, staţiunea Şuior, Turnul Ştefan, Biserica Şurdeşti, ţesutul covoarelor, colindatul (Maramureş).
Sunt incluse totodată Parcul Natural Apuseni, Cetăţile Ponorului, Gheţarul Focul Viu, Stâna de Vale, Peştera Urşilor, Lacul Leşu, Băile Felix, Defileul Crişului Repede, pârtiile de la Vârtop, Palatele Apolo, Vulturul Negru şi Episcopiei din Oradea (Bihor), Cetatea Ardud, Castelul Karoly din Carei, Groapa lui Ilyeş, Turnul Pompierilor, Băile Tăşnad, Muzeul Satului din Negreşti, Barcolta, sărbătoarea Sâmbra Oilor (Satu Mare), bisericile de lemn, Grădina Zmeilor, Castelul Zsombory din Zimbor, complexul arheologic Porolissum, Cetatea Bathory din Şimleu-Silvaniei, Băile Boghiş (Sălaj).
"Firmele de turism din Nord-Vest au conştientizat că această formă nouă de operare în piaţă, nu ca firmă individuală, ci ca reţea de firme dintr-o anumită regiune, este o oportunitate deosebită pentru creşterea forţei de pătrundere şi susţinere în faţa concurenţei", susţin reprezentanţii proiectului. "Următorul pas va fi participarea cu un catalog în limba engleză la un stand de târg al Patronatului din Turism, pentru promovarea acestei zone. Cooperarea între reprezentanţii agenţiilor de turism, hotelurilor, restaurantelor şi pensiunilor vizează alcătuirea de trasee care să includă mai multe judeţe, stabilirea unor tarife echilibrate, schimbul de informaţii şi turişti, promovarea reciprocă. Pe acest model se pot face microreţele turistice în fiecare judeţ", ne-a declarat coordonatorul reţelei, Valer Simihăian.
"Partenerul german cu care am colaborat a creat o asemenea reţea într-unul dintre landurile acestui stat, iar operatorii de turism au înregistrat creşteri importante ale cifrei de afaceri", a precizat Mircea Olaru-Zăinescu, secretar executiv al Asociaţiei Patronilor şi Meseriaşilor Cluj. Promovarea în cele şase judeţe din Transilvania - Bihor, Satu Mare, Maramureş, Bistriţa-Năsăud, Sălaj şi Cluj - s-a realizat în special prin schimburi de informaţii, facilitarea de trasee turistice în regiune, crearea de portaluri turistice. Proiectul este inclus într-un program de creare de reţele de întreprinderi mici şi mijlocii în trei regiuni ale ţării, fiind derulat de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România şi GAB München, prin finanţare din Fondul Social European.