AROBS: “Noi ne-am comandat măști direct din China”

AROBS: “Noi ne-am comandat măști direct din China”

Proprietarul dezvoltatorului de software AROBS Transilvania Cluj, Voicu Oprean, a relatat felul în care grupul IT cu aproape 1.000 de angajați a gestionat criza coronavirusului.

Siguranța angajaților, munca de acasă generalizată, asigurarea de măști și dezinfectanți pentru toți, echipamentul special de protecție pentru interacțiunea directă cu beneficiarii au fost principalele măsuri, conform portalului de resurse umane Unde Lucrăm.

“Am luat decizia - am înțeles că mai puțin obișnuită - să comandam direct din China, pe canalele noastre deja testate pentru achiziții, echipamente medicale. Le am distribuit spitalelor și unităților de intervenție din județele unde avem birouri : Cluj, Mureș, Maramureș, Arad, Suceava, Iași.

Primii clienți la care ne-am gândit sunt zecile de servicii județene de ambulanță care folosesc produsul nostru TrackGPS, de management de flotă. Am oferit acest serviciu gratis pe întreaga perioada a stării de urgență pentru 1.400 de ambulanțe publice. Am instalat servicii de management de flotă pentru companiile care au avut parte de o explozie de activitate (firme de curierat)”, spune Oprean.

“Criza devenise una a lipsei materialelor de protecție în punctele esențiale – spitalele ce urmau să trateze bolnavii. Practic, am ales să redirecționăm bugetele destinate evenimentelor interne ale companiei, către un scop comun – sprijinul comunității.

Pandemia am luat-o ca pe un context propice să luăm pulsul intern, vizavi de cum este percepută cultura noastră organizațională. Am creat un chestionar, iar 500 dintre colegi ne-au spus părerea lor. Colegii au menționat aspecte pozitive ale muncii de acasă (nu se mai pierde timpul cu transportul), de viață personală (mai mult timp pentru familie, sport). Cel mai mare impediment e lipsa interacțiunii directe cu colegii, de mare importanță pentru majoritatea respondenților.

Încercăm să creăm instrumente pentru a compensa aceasta lipsa de interacțiune directă. Birourile noastre sunt deschise și pregătite cu măsuri de siguranță pentru colegii care doresc să revină – curățenie frecventă, măști de protecție la liber, dezinfectanți, elemente de signalistică pe care am încercat să le facem cât mai prietenoase.

Ne-am luat energie pozitivă de la copii printr-un concurs de desene, am lăudat abilitățile de gătit descoperite în pandemie, am reprodus atmosfera de birou acasă, am creat un playlist, dar am continuat și alte activități obișnuite: meetups, traininguri care s-au transferat în online fără probleme. De curând am avut o seară de stand-up comedy online, pe Zoom.

Am organizat sesiuni de exerciții pentru relaxare, servicii de terapie psihologică gratuită și seminarii de informare cu ajutorul colaboratorilor noștri. N-am neglijat evoia de educare continuă și am oferit surse de cursuri, webinarii pe tematici diverse, de la parenting, la sport sau nutriție.

Cumulul de acțiuni și inițiative în vreme de criză n-au fost cu mult diferite de cele desfășurate înainte. Practic am schimbat unele canale de comunicare prin care am ajuns la oameni, însă am păstrat transparența cu care i-am obișnuit și preocuparea pentru nevoile lor”.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza