Autostrada Transilvania, cerută de Ungaria

Autostrada Transilvania, cerută de Ungaria

O delegație a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prezentat omologilor din transporturi din Ungaria stadiul în care se află Autostrada Transilvania (A3). Până în toamnă se va deschide punctul de frontieră Borș 2.

La Oradea a avut loc întâlnirea grupului de lucru româno-ungar de autostrăzi la care a participat o delegație a CNAIR și reprezentanți ai Ambasadei României în Ungaria, Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și ai Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Oradea.

Delegația maghiară a fost condusă de Zsolt Thoroczkay, șeful departamentului de Dezvoltare a Infrastructurii Rutiere din cadrul Ministerului Inovării și Tehnologiei. Au fost prezentate stadiile proiectelor de infrastructură rutieră de la granița româno-ungară: Autostrăzile A3 (România) și M4 (Ungaria), drumul expres Satu Mare – Oar / Csenger (România) și M49 (Ungaria)

Delegația română a prezentat informații privind funcționarea punctului de trecere a frontierei a autostrăzilor M4 și A3 și planurile pentru o legătură rutieră viitoare între M49 și tronsonul rutier corespunzător pe teritoriul României.

“S-a luat decizia semnării protocolului între România și Ungaria pentru deschiderea frontierei de la Borș 2, pentru care fiecare dintre părți va face demersuri la nivelul conducerii ministerelor și guvernelor pentru a face posibilă această deschidere cel târziu în septembrie.

S-a stabilit realizarea unei conexiuni între M49 și drumul expres Oar - Satu Mare, pentru care se va semna studiul de fezabilitate zilele următoare. S-a agreat de partea ambelor state ca lucrările la ambele drumuri expres să se desfășoare în același timp, astfel încât în 2024 să poată fi deschis un nou punct de frontieră.

Ca urmare a întelegerii anterioare stabilite în momentul când am realizat punctul de trecere de la Nădlac 2, frontiera maghiară va găzdui punctul de trecere atât la Borș 2, cât și la Oar - Satu Mare, ambele puncte de trecere a frontierei fiind pe partea maghiară”, a declarat Ovidiu Marian Barbier, director adjunct al CNAIR. 

Următoarea întâlnire bilaterală româno - ungară va avea loc în octombrie, după ce va fi inaugurat punctul de trecere al frontierei Borș 2.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov - Cluj - Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Comenteaza