Axa cafenelelor de la km 0 al Clujului

Axa cafenelelor de la km 0 al Clujului
Latura vestică a Pieţei Unirii, cu multe cafenele aglomerate la distanţe mici, mai primeşte una, după ce spaţiul fostei galerii de artă a fost închiriat.

Spaţiile comerciale din zona centrală au rămas în vizorul operatorilor de cafenele, terase şi restaurante sau a comercianţilor de haine second hand, în vreme ce alte spaţii au fost lăsate goale în ultimii ani.

Cel din Piaţa Unirii, unde până acum câteva luni funcţiona o galerie de artă, a fost recent contractat de un alt chiriaş care plănuieşte să schimbe funcţiunea. „Spaţiul are aproximativ 80 mp şi a fost preluat pentru o cafenea. Proiectul şi avizele sunt încă în lucru, dar planurile noului chiriaş sunt ca unitatea să devină funcţională în vară. Este vorba despre zona ultracentrală a oraşului, unde funcţionează cu succes şi alte unităţi de acest tip", explică surse din piaţa imobiliară.

Alături de „veteranul" Diesel (cafenea, lounge, club), pe aceeaşi latură cu vedere spre piaţa cu catedrală au apărut în anii recenţi şi alte unităţi ca Vertigo (bar şi club), Corso Bistro şi cafeneaua-braserie Toulouse, toate desfăşurând peste vară şi terase aferente în stradă.
În aceeaşi zonă, anul trecut, Chic Ville s-a instalat cu o altfel de funcţiune: retail de decoraţiuni şi mobilier. Proprietarii au lansat recent şi un magazin online, dar planurile de dezvoltare vizează extinderea reţelei de unităţi la nivel naţional, în marile oraşe. Potrivit reprezentanţilor Chic Ville, noul magazin online se adresează persoanelor cu venituri peste medie, dar care preferă comoditatea unei comenzi sau nu dispun de timp pentru a-şi căuta în magazine produsul dorit. În ceea ce priveşte numărul de persoane interesate de shop-ul online, reprezentanţii Chic Ville estimează că magazinul online va atrage, până la finalul lunii mai, 25.000 de vizitatori.

Primul magazin Chic Ville a fost inaugurat la începutul lunii noiembrie 2012. Situat în zona centrală a Clujului, într-o clădire istorică, Chic Ville are o suprafaţă de vânzare de 250 mp şi se bazează pe conceptul de boutique de decoraţiuni inspirat, spun proprietarii, de magazinele din marile oraşe din Europa care prezintă colecţii clasice, consacrate, dar şi unele inedite, cu un aer rustic, vintage sau chiar vintage-industrial. Magazinul de decoraţiuni interioare comercializează obiecte mici de mobilier (mese, scaune, fotolii, comode, sofale, birouri), obiecte de sticlă, porţelan, ceramică, veselă, accesorii pentru bucătărie, lămpi, textile, perne, obiecte de decor, cadouri, suveniruri şi chiar plante decorative.

Cât costă chiria în centru

Arhitecţii care lucrează la noul Plan Urbanistic General al oraşului au explicat că printre funcţiunile pretabile în zona centrală sunt restaurantele, cafenelele, magazinele vintage, dar şi librăriile. Centrul istoric este prevăzut în noul regulament de urbanism a oraşului ca zonă cu funcţiuni mixte, ce să cuprindă inclusiv locuire. Preţurile cu care sunt scoase spaţiile pe piaţă în zona ultracentrală ajung la 30-40 euro/mp, potrivit agenţiilor imobiliare. Nivelul ridicat al chiriilor pretinse de proprietarii din Cluj este de altfel unul dintre principalele argumente invocate de operatorii interesaţi de zona centrală, dar care şi-au amânat instalarea aici.

 

Etichete
Comenteaza