Axa de servicii a Clujului

Axa de servicii a Clujului
Calea Turzii şi-a conturat în timp un profil de zonă de showroomuri şi comerţ, iar proiectele de locuinţe nu se pretează perimetrului din apropierea străzii, consideră urbaniştii.

Un nou proiect de locuinţe a fost conturat pentru zona Calea Turzii din Cluj-Napoca, o arteră de trafic intens circulată şi înţesată de showroomuri, birouri şi hoteluri.

Un beneficiar privat vrea să realizeze un imobil de apartamente cu servicii la parter pe Calea Turzii, la nr. 186-187, pe o suprafaţă de teren de 2.151 mp, propunerea fiind prezentată în şedinţa de ieri a Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism (CTATU). Conform proiectului, la parter ar urma să se realizeze două spaţii comerciale de tip showroom, iar la nivelurile superioare ale clădirii cu trei etaje şi al patrulea retras sunt propuse 44 de locuinţe, în două corpuri de clădire. Caracterul zonei nu încurajează însă dezvoltarea de proiecte rezidenţiale, au fost de părere membrii CTATU.

„Dvs propuneţi un ansamblu de locuinţe, multe locuinţe, profitând de indicii de construire daţi de zona mixtă, numai că dvs balansaţi foarte mult spre apartamente. Veţi crea locuinţe puternic afectate de vecinătatea imediată a Căii Turzii, o arteră gălăgioasă, nefastă pentru locuire. Parcela este generoasă, dar acolo s-ar potrivit mai bine altă funcţiune, poate birouri. Veţi realiza apartamente nevandabile. Desigur, responsabilitatea este în final a dezvoltatorului. Acolo e o circulaţie permanentă, chiar dacă traficul greu a fost deviat (după darea în folosinţă a centurii Vâlcele-Apahida, n.red.). Infrastructura pentru pietoni, trotuarele sunt inexistente", a atras atenţia arhitectul ?erban ?igănaş, membru al CTATU.

Arhitectul şef al municipiului, Ligia Subţirică, a amintit că proiectelor din zonă li se impune o retragere de 27 m din axul străzii şi că zona a devenit predilectă pentru operatorii de comerţ şi birouri. „Ce atribute aveţi care să facă pe cineva să vrea să locuiască acolo? Aveţi în faţă o suprafaţă pavată, spaţiul verde care ar rămâne e simbolic", a spus Subţirică. Partea pavată este alocată parcărilor, iar spaţiul verde ar fi amenajat în spatele parcelei, a specificat arhitectul Julianna Kiss, care a susţinut proiectul. Spaţiile de la parter, de tip showroom, au fost gândite tocmai în linie cu specificul zonei. Membrii CTATU au decis ca proiectul să fie rediscutat într-o şedinţă ulterioară, propunerile beneficiarului fiiind confruntate exact cu cerinţele din certificatul de urbanism emis pentru această parcelă.

Hoteluri, birouri şi spital

Cu toate că pe artera de ieşire din oraş au fost realizate şi ansambluri de locuinţe, proprietarii de terenuri s-au orientat cu precădere înspre imobile de servicii. Aici s-au concentrat multe dintre reprezentanţe auto, dar şi unităţi de retail, mici clădiri de birouri sau hoteluri (Alex & George, Confort, de curând Ramada). În acest an, pe Calea Turzii ar urma să fie dat în folosinţă şi centrul medical privat al orădenilor de la Pelican, proiect de 50 de milioane de euro demarat în urmă cu doi ani, un spitalul de opt etaje şi 330 de paturi.

 

Etichete
Comenteaza