„Banca Transilvania este o bancă națională, nu o bancă naționalistă” FOTO

„Banca Transilvania este o bancă națională, nu o bancă naționalistă” FOTO
Omer Tetik, directorul general al băncii clujene, susține că aceasta a fost inspirată că nu a acordat credite în franci elvețieni atunci când multe bănci care operau în România s-au aliniat acestei tendințe.

„Prima siglă a băncii era un scut cu două săbii, cu litere scrise antic, care să dea impresia de putere, de siguranță. Am renunțat la aceste arme pentru că nu eram în război cu nimeni, iar cele trei culori pe care le-am adăugat sunt de fapt ale vechiului drapel al Transilvaniei.

Nu mai suntem o bancă locală, regională, am devenit o bancă națională, dar nu naționalistă. Vrem să păstrăm impresia de ardeleni, de oameni cinstiți, onești, harnici, umani, dar și antreprenori. O bancă modernă, cu freză nouă”, remarcă Tetik.

Computerele, un instrument retro

Acesta a anunțat că noua strategie a BT o reprezintă investițiile în serviciile pentru dispozitive mobile, în detrimentul platformei pentru computere pe care le consideră „un instrument retro”.

„Atunci când am introdus aparatele pentru plata facturilor ne gândeam că ele vor fi folosite mai ales de tineri, acum constatăm că le utilizează persoane de toate vârstele. Digitalizarea a schimbat cultura clientului.

Oamenii nu mai sunt aceia care aveau mai demult un costum special cu care mergeau la nunți, botezuri și la bancă, așa cum am întâlnit în unele localități mai mici. Acum nimeni mai vrea să stea la coadă la agenție, nu mai vor să audă de sucursală, de bancomat, ci să fie serviți". 

Mărul otrăvit al creditării bancare

"Este mai greu de gestionat o instituție bancară cu 7.000 de angajați pentru că aceștia trebuie motivați. Iar cei din BT sunt niște eroi pentru că au refuzat să acorde credite în franci elvețieni într-o perioadă când erau criticați că nu se aliniază în rând cu alte bănci. 

Domeniul bancar nu este atât de atrăgător. Sunt tineri care spun că nu vor să ajungă ofițeri de credite care să se ocupe toată viața cu semnături și cu ștampile față de colegii lor care aleg companii de consultanță, tehnologia informației sau industrii creative.

Trebuie să schimbăm această concepție: angajații din bancă sunt cei care se pun în slujba clientului pentru ca acesta să se bucure că se mută în casă nouă sau îl fac fericit pe copilul acestuia că merge într-o vacanță frumoasă”, argumentează directorul BT.

Managerii resurselor umane s-au adunat la Cluj

Conferința „Putere prin oameni” de la Cluj, dedicată managerilor generali, managerilor în resurse umane și specialiștilor din organizații românești și multinaționale care operează în România, a avut ca temă accelerarea transformărilor într-o organizație.

Printre invitați s-au mai numărat Massimo Paronitti, general manager al DeLonghi România, Florin Petrescu, director de resurse umane la Vodafone, Radu Mavrodin, președintele HR Club, Mihai Nadăș, managing director al Yonder. Evenimentul este inițiat de Centrul de Dezvoltare Managerială (CDM), organizație care a conceput programe de training și consultanță în Europa Centrală și în Asia.

Comenteaza