Banca Transilvania, în topul internațional al digitalizării

Banca Transilvania, în topul internațional al digitalizării

Banca din Cluj este cea mai bine poziționată dintre companiile financiar-bancare românești în topul internațional Finnoscore.

Analiza bancară FinnoScore, care include peste 200 de bănci din Europa și America de Nord, relevă că România se ridică la standardele internaționale din perspectiva digitalizării. În țara noastră, 60% dintre bănci oferă deschiderea unui cont exclusiv online față de 25%, în 2019

Cea mai înaltă poziție a unei bănci din România este ocupată de Banca Transilvania (BT) Cluj, care este pe locul șase. La nivel național, se estimează că 30% dintre creditele de nevoi personale din 2020 au fost acordate exclusiv prin intermediul canalelor digitale. 

Pe fondul pandemiei, băncile din România au crescut investițiile în automatizarea proceselor, astfel că în 2020 au fost investiți 200 de milioane de euro în proiecte de digitalizare. Înregistrarea și deschiderea de conturi online a devenit o practică tot mai frecventă pe plan local, anul trecut ajungând la cel mai înalt nivel de până acum. 60% dintre bănci permit deschiderea complet online, end-to-end, a conturilor, față de 25%, în 2019.

Aceste date au fost relevate prin intermediul analizei bancare internaționale FinnoScore, care a măsurat și comparat competențele digitale a peste 200 de bănci din 25 de țări din Europa și America de Nord, în 2020. Raportul este realizat începând din 2015, de compania de consultanță bancară Finnoconsult, partener al Horvath & Partners.

În ediția din 2020 au fost incluse opt bănci din România, iar țara noastră a reușit să se claseze între primele 10. BT ocupă poziția a șasea în clasament, atuurile din punctul de vedere al digitalizării fiind: online onboarding-ul, categorie la care este una dintre cele două bănci din top 10 care a obținut punctaj maxim, programele de loialitate și gradul de vizibilitate a strategiei de inovație în fața clienților.

Potrivit raportului FinnoScore, cele mai performante bănci din România, din perspectiva gradului de digitalizare, sunt BT, ING, Libra, BCR și Raiffeisen. CEC Bank a avut cea mai mare creștere față de 2019 dintre toate băncile analizate, aproape dublându-și scorul, în 2020. Acest salt se datorează în special implementării recente a procesului de online onboarding pentru noii clienți.

„Pandemia a impulsionat digitalizarea sistemului bancar la nivel internațional, dar în țări ca România, care mai avea de lucrat la acest capitol în 2019, efectul a fost mult mai evident. Oamenii au devenit mult mai deschiși la tot ceea ce înseamnă interacțiunea virtuală cu banca, iar băncile și-au îmbunătățit și eficientizat procesele și au creat interfețe mai prietenoase și ușor de folosit.

Nu doar numărul de clienți care își fac conturi exclusiv online a crescut, dar și aplicațiile bancare mobile au devenit din ce în ce mai competitive. În 2019, jumătate dintre băncile din România ofereau aplicații mobile competitive. Un an mai târziu, aproape toate au investit în dezvoltarea aplicațiilor mobile și pun la dispoziția clienților servicii digitale mobile mult mai bune”, a explicat Iulia Malioukis, reprezentant Horvath.

Una dintre principalele tendințe pentru 2021, care se concretizează deja, este avântul neobăncilor, cum sunt Revolut, N26 sau PayPal. Analiza FinnoScore arată că atuurile neobăncilor față de băncile tradiționale constau într-un dialog constant și bine adaptat publicului țintă, concentrarea mai mare pe optimizarea prezenței online, pe facilitarea proceselor de deschidere a conturilor online, pe crearea de aplicații intuitive și ușor de utilizat, precum și pe lucrul continuu la noi funcții care le sunt comunicate cu succes clienților.

Analiza FinnoScore a fost lansată în 2015, cu scopul de a face măsurabilă și comparabilă competența digitală a peste 200 de bănci din Europa și America de Nord. În cadrul analizei sunt incluse și neobănci precum N26, Revolut, Monzo, Simple, Bunq, PayPal și Apple Pay.

În România au fost considerate opt bănci, urmând ca acest număr să crească din 2021. Horvath este o companie internațională de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu 2005. Aceasta a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Peter Horvath, și are 1.000 de angajați. 

Comenteaza