Banca Transilvania intermediază intrarea în România a gigantului Dertour

Banca Transilvania intermediază intrarea în România a gigantului Dertour
Antreprenorul Dragoș Anastasiu și-a vândut nemților business-ul din turism | Foto: Obiectiv.info

Tranzacția mijlocită de Banca Transilvania (BT) prin care companiile Eurolines sunt vândute către Der Touristic Group (DTG) marchează intrarea ca jucător pe piață locală a primului mare tour operator strategic mondial.

BT Capital Partners (BTCP), divizia de investment banking și piețe de capital a grupului Financiar BT, a asistat Grupul Eurolines în cea mai mare tranzacție de exit din turismul românesc.

În cadrul tranzacției, Dragoș Anastasiu, unul dintre pionierii antreprenoriatului românesc, a fost asistat de BTCP în vânzarea operațiunile de turism ale grupului Eurolines către DTG, divizia de turism a grupului german Rewe. Tranzacția istorică pentru turismul românesc marchează intrarea pe piață locală a primului mare tour operator strategic mondial. Din echipa de proiect a BTCP au făcut parte Nina Pîrvu, director investment banking & capital markets, Dragoș Dărăbuț, manager, și Bogdan Baldovin, analist. 

“Tranzactia este importantă pentru piața locală de turism și arată că piața are în continuare un potențial imens de creștere, odată ce puterea de cumpărare a românilor sporește. În același timp, spiritul antreprenorial, seriozitatea și tenacitatea d-lui Anastasiu de a construi, vreme de 25 de ani, unul dintre cei mai importanți jucători locali sunt elemente care au atras atenția unuia dintre giganții europeni”, spune Paul Prodan, președintele Consiliului de Administrație al BTCP.

“Finalizarea cu succes a acestei tranzacții a pus pe harta europeană cel mai important business de turism românesc, dezvoltat cu tenacitate și provocări de unul din pionerii antreprenoriatului românesc dl Dragoș Anastasiu”, afirmă Nina Pîrvu.

BTCP a furnizat asistență pe întreg parcursul tranzacției, identificarea potențialilor investitori, consultanță pentru structurarea tranzacției, managementul procesului competitiv de ofertare, negocierea elementelor financiare și a documentelor de tranzacție, asistență în procesul de due diligence.

Eurolines va ceda către DTG Touristik Group, parte a grupului Rewe - ce deține și magazinele Penny, toate activităţile de turism - turoperare, retail, business travel şi incoming – care acum se derulează în trei companii distincte. Cele trei societăți sunt Touring Europabus, Danubius Travel, Nova Travel. Tranzacţia a fost semnată de cele două grupuri şi aprobată de Consiliul Concurenţei.

Activităţile de operare turistică, retail, business travel şi incoming ale Eurolines sunt transferate pe compania Travel Brands, tot a Eurolines. După transfer, Travel Brands va fi preluată de Exim Holding Praga, parte a grupului DTG.

Toţi angajaţii şi toate sediile vor fi păstrate. Agenţiile Travel Brands vor comercializa produsele DTG (Dertour, ITS, Meiers Weltreisen, Jahn Reisen, ITS, Billa Reisen) și a altor 45 de turoperatori germani şi români, dar şi bilete de avion şi autocar. Părţile au decis să păstreze confidenţialitatea în privinţa tranzacţiei.

Eurolines are 80 de agenţii sub brandurile TUI TravelCenter, Travel Brands şi Eurolines, având vânzări anuale de 150 de milioane de euro. DTG este una dintre cele mai mari companii de turism din Europa. Grupul deţine 130 de companii cu 10.500 de angajaţi în 15 ţări, care cumulează afaceri de 6,7 miliarde de euro, generată de 9,9 milioane de turişti anual.

Grupul Eurolines a fost fondat de Dragoş Anastasiu în 1995, fiind  alcătuit din 20 societăţi. Are 650 de angajaţi, patru agenţii francizate în Germania, 15 autocare şi 800 de autoturisme.

Din 2011, reţeaua de agenţii a grupului a funcţionat în regim de franciză sub brandul TUI TravelCenter, iar din 2017 Eurolines a început dezvoltarea unui al doilea brand de agenţii de turism, Travel Brands. În 2015, Eurolines a preluat complexul Green Village din Sfântu Gheorghe, Delta Dunării.

 

Comenteaza