Banca Transilvania se va finanța cu obligațiuni de până la 1 miliard de euro pentru a susține economia. Emisiunea face parte din planul de creștere BT

Banca Transilvania se va finanța cu obligațiuni de până la 1 miliard de euro pentru a susține economia. Emisiunea face parte din planul de creștere BT
| Foto: contact@vladispas.ro - Depositphotos.com

Banca Transilvania se va finanța cu obligațiuni cu valoare de până la 1 miliard de euro, prin emisiuni separate, derulate pe o perioadă de maxim zece ani. Obligațiunile sunt destinate investitorilor instituţionali - locali şi internaţionali.

Emisiunile de obligaţiuni prevăzute în planul-cadru vor susţine îndeplinirea cerinţelor MREL (Minimum Requirement for Own Funds and Eligible Liabilities) şi finanţarea economiei şi a populației.

Standardele europene prevăd ca băncile să asigure permanent un nivel optim de fonduri eligibile MREL. Acestea nu se pot realiza din depozitele constituite de clienți, garantate de Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare. Instrumentele nu vor beneficia de garanţie și nu vor fi convertibile la inițiativa investitorilor.

Programul multianual de emisiuni de obligaţiuni corporative eligibile MREL, denominate în euro, lei sau altă valută a fost aprobat de acționarii Băncii Transilvania în cadrul Adunării Generale Extraordinare, care a avut loc în 18 octombrie a.c., în Cluj-Napoca.

Banca Transilvania are o poziție financiară solidă, capitalizare robustă și un nivel de capitalizare confortabil. BT va face publice rezultatele financiare la trimestrul trei în 11 noiembrie a.c.

Despre Banca Transilvania

Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România şi principalul finanţator al economiei, acoperind
toate segmentele de clienți și linii de business în sectorul financiar. Cu o poveste începută în urmă cu aproape 30 de ani, are peste 19% cotă de piaţă, 3,7 milioane de clienţi, peste 9.200 de angajaţi, soluţii de online banking şi 500 de sedii în 180 de localităţi. Este cel mai puternic brand bancar românesc, cu un rating de AAA+, conform Brand Finance Banking (2022). Dincolo de banking, BT doreşte să aibă impact pozitiv în România, atât pentru oameni, cât şi pentru business şi mediu.

Comenteaza