Banca Transilvania: “Viitorul bancar este digital”

Banca Transilvania: “Viitorul bancar este digital”

Viitorul plăţilor şi al cardurilor este în zona digitală, cu trecerea dinspre servicii de plată spre experiențe de plată, iar BT este pregătită să contribuie la construirea acestuia, conform unei analize a băncii clujene.

“Avem deja clienţi care folosesc cardurile digitale în BT Pay înainte să le aibă în format fizic. Avem peste 100.000 de clienţi care folosesc atât mobile banking, dar şi BT Pay şi Apple Pay, complementar. Tendinţa va accelera pentru că tot mai mulţi clienţi vor avea acest comportament omni-channel, dar şi pentru că la BT vom lansa accelerat noi funcţionalităţi care vor schimba user experience-ul”, consemnează raportul.

“Dacă imediat după declararea stării de urgenţă plăţile, în ansamblul lor, au intrat pe o pantă descendentă, BT Pay a avut cea mai rapidă redresare, reuşind până la mijlocul lunii mai să recupereze tot derapajul şi chiar să depăşească în săptămâna 11-17 mai maximul istoric de volume tranzacţionate, ceea ce ne reconfirmă direcţia şi priorităţile în zona de dezvoltare agreate pentru această platformă”, a remarcat Oana Ilaş, director executiv management şi dezvoltare produse retail banking la BT.

“Vedem oportunităţi extraordinare pentru clienţi privind mobilitatea, apetitul şi deschiderea pentru bankingul de la distanţă, accesarea de noi produse şi servicii. Omnichannel-ul, abordarea complet integrată prin care clienţii au o experienţă unitară de cumpărături online şi onsite, va prinde tot mai mult teren tocmai pentru că oamenii fac tot mai mult banking prin telefon, laptop sau calculator.

Cardul fizic “se va dematerializa”. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora. Antreprenorii vor face şi mai mulţi paşi spre businessuri online prin introducerea a noi canale de distribuţie, pentru care vor apela la soluţii de acceptare a plăţii online sau card on delivery.

Postpandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat: oamenii s-au adaptat, au încercat, au avut curaj, curiozitate şi deschidere, contribuind - alături de comercianţi, de instituțiile financiare și schemele de plată, în calitate de facilitatori - la crearea unei noi fundaţii pentru viitorul plăţilor”, conform BT.

Comenteaza