Băncile amână plata ratelor și extind perioada de grație

Băncile amână plata ratelor și extind perioada de grație

Banca Transilvania (BT) Cluj a prelungit perioada de grație pentru cardurile de credit, iar primele obligații de plată pentru clienți vor fi doar în luna mai. Alte bănci din țară au luat măsuri similare.

Pe fondul pandemiei cu coronavirus (Covid-19), băncile din România au venit cu soluții pentru clienții lor, conform portalului financiar FinZoom. Amânarea plătii ratelor și extinderea perioadei de grație la cardurile de credit sunt principalele măsuri luate de acestea.

Banca Românească a fost prima care a anunțat pentru clienții săi suspendarea temporară, de până la două luni, a plății ratelor datorate (credite ipotecare, de consum cu ipotecă sau de nevoi personale). Banca a extins automat, până în 15 mai, perioada de grație pentru cardurile de credit.

CEC Bank a amânat pentru o lună plata ratelor la toate creditele acordate persoanelor fizice. Banca a anunțat că va acorda cu titlu de gratuitate, până la 31 august, serviciile de mobile banking și de internet banking. Facilitatea nu se aplică în cazul clienților care dețin pachete de produse și servicii.

Clienții persoane fizice ai Raiffeisen Bank care au credite în derulare au posibilitatea de a opta pentru o pauză de până la trei luni la plata ratelor. Banca nu aplică pentru clienții săi, persoane juridice, comision pentru plățile la POS-uri, până la 30 aprilie.

Pentru clienții BT se prelungește perioada de grație pentru cardurile de credit, iar primele obligații de plată pentru clienți vor fi doar în luna mai. Consiliului Patronatelor Bancare din România a recomandat populației să folosească în această perioadă cu precădere mijloacele de plată la distanță (aplicații online și mobile banking), carduri.

Sistemul bancar a înaintat într-o manieră proactivă, atât către Guvernul României, cât și către Banca Națională un set de măsuri menite a-i permite să fie cât mai bine pregătit în a răspunde solicitărilor clienților și a contracara efectele nocive generate de pandemie.

“Pentru problemele pe care le puteți avea în relație cu banca sau cu instituția financiară nebancară (IFN), va puteți adresa Centrului pentru Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB). Faceți o cerere online pe www.csalb.ro, iar dacă banca / IFN acceptă cererea de intrare în negociere, puteți obține reducerea sau eliminarea unor comisioane, scăderea costurilor sau chiar ștergerea întregului sold”, menționează specialiștii FinZoom.

Comenteaza