Birocraţia ucide proiectele cu bani din POSDRU: se ajunge la 70 bibliorafturi de documente justificative

Birocraţia ucide proiectele cu bani din POSDRU: se ajunge la 70 bibliorafturi de documente justificative
Beneficiarii banilor europeni prin Programul Operaţional Sectorial "Dezvoltarea Resurselor Umane" vor depune doar documente în format electronic pentru a-şi încasa banii, anunţă azi Ministerul Fondurilor Europene.

Decizia devize aplicabilă luni, de când beneficiarii vor depune doar documente justificative în format electronic pentru a deconta sumele aferente cheltuielilor eligibile din cadrul proiectelor. Documentele vor fi scanate și vor fi depuse de beneficiari la Organismele Intermediare POS DRU pe CD și va fi încheiat un proces verbal de predare-primire a CD-ului.

"Este inacceptabil că beneficiarii să vina cu mii de pagini când depun documentele pentru a-și recupera banii", spune într-un comunicat de presă ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici. "Nu mai tolerez această abordare în relația cu beneficiarii și am solicitat în mod expres Autorității de Managment POS DRU că începând de luni, 22 aprilie, toate cererile de rambursare și documentele aferente să fie depuse numai în format electronic. Mai mult, în viitorul apropiat aceste documente vor fi depuse online. Efectul acestor măsuri va fi accelerarea ritmului de absorbție a fondurilor europene și degrevarea beneficiarilor de o activitate inutilă".

În prezent documentele justificative pot fi depuse doar pe suport de hârtie. Când depun cereri de rambursare a fondurilor UE, beneficiarii trebuie să aducă dovezi pentru toate cheltuielile eligibile efectuate în implementarea proiectului, precum copii ale facturilor, ale contractelor încheiate, rapoarte de activitate, listele cu experții implicați în derularea proiectului. Din cauza volumului uriaș de documente justificative, depunerea unei cereri de rambursare înseamnă de obicei predarea a 20-30 de bibliorafturi, iar în unele cazuri se poate ajunge chiar la 70 de bibliorafturi.

Tot de săptămâna viitoare vor fi făcute și plăți parțiale către beneficiarii care nu au depus unele documente justificative. Aceștia vor primi sumele aferente cheltuielilor eligibile care vor fi validate. Cheltuielile pentru care beneficiarii nu au depus toate documentele justificative vor fi decontate în cadrul următoarei cereri de rambursare.

Comenteaza