Bogdan Branzaş, specialist clujean în branding: Sloganul şi logo-ul asociate "brandului" de ţară nu sunt specifice doar României

Bogdan Branzaş, specialist clujean în branding: Sloganul şi logo-ul asociate
Atât logo-ul brandului de ţară al României, frunza, cât şi sloganul “Explore the Carpathian garden" sunt elemente nespecifice doar României, subliniază într-o analiză a brandului de ţară, Bogdan Brânzaş, directorul companiei clujene de consultanţă de brand şi design Brânzaş.
Specialistul clujean în branding a precizat că a efectuat analiza respectivă la solicitarea presei, fiind totodată imparţial, în condiţiile în care compania pe care o conduce nu a participat la licitaţia organizată de Ministerul Turismului.

O primă concluzie a analizei amintite este că “<Brandul> turistic al României este, deocamdată, un semn grafic, un logo şi doar o potenţială identitate de brand”, iar în textul acesteia autorii specifică faptul că încă nu se pioate vorbi de un brand efectiv.

De precizat că analiza efectuată de compania clujeană este una detaliată, care face trimiteri la simboluri utilizate de alte ţări, precum cangurul, în Australia, dar şi la corelarea brandului de ţară al României cu infrastructura şi serviciile disponibile în turism, pe plan intern.

Comenteaza