Bolizii de la fisc se vând pe Facebook

Bolizii de la fisc se vând pe Facebook
Zeci de maşini ale proprietarilor care nu şi-au mai plătit restanţele către stat şi se află acum în executare silită au fost urcate pe rampa Facebook de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). La Cluj sunt scoase la vânzare atât autoturisme, cât şi autoutilitare.

Printre cele mai valoroase autovehicule scoase la vânzare de ANAF pe reţeaua de socializare se numără BMW 730D, anul de fabricaţie 2006 (16.250 lei), Subaru Forester, din 2004 (10.875 lei), Skoda Octavia, din 2008, Volkswagen Passat, din 2006, (ambele la 9.500 lei), Renault Symbol, din 2007 (7.203 lei). Preţurile nu conţin taxa pe valoarea adăugată (TVA).

Există şi automobile de vânzare la preţuri mai reduse, precum Renault X53, din 1993, care costă doar 850 de lei, Opel Vectra, din 2001, la 1.500 de lei, Opel Corsa, din 2004, la 1.150 de lei, sau Dacia 1310, din 1990, la 400 de lei.

Regionala Cluj a ANAF scos la mezat recent două autoturisme, Jeep Grand Cherokee, la 4.150 de lei, Fiat Multipla din 2001, la 1.950 de lei, respectiv autovehicule comerciale Ford Transit din 1997, la 5.045 de lei, şi Volkswagen Transporter din 1995, la 2.155 de lei.

Acestea se află deja la a doua licitaţie publică, preţurile lor conţin şi TVA, iar pasul de licitaţie este de 5% din valoarea de pornire a licitaţiei. Cei interesaţi trebuie să achite o garanţie de 10% din valoarea de pornire a autovehiculului vizat, să nu aibă restanţe la bugetele de stat şi local, precizează Lilian Ilie, şeful serviciului executări silite cazuri speciale din ANAF Cluj.    
 
Multe dintre maşinile puse la vânzare de fisc se află în stare avansată de uzură, sunt accidentate sau prezintă zgârieturi. Vehicule comerciale precum Iveco, Mercedes, MAN apar şi ele în număr destul de mare. Mai puţine anunţuri se referă la utilaje sau la proprietăţi imobiliare.

Informaţiile de interes, prezentate neatractiv

Majoritatea bunurilor vândute sunt prezentate într-un mod neatractiv pentru eventualii cumpărători, fie fără să fie însoţite de fotografii, în imagini mici, neclare, alb-negru, şi nici unul dintre ele nu are filmuleţe de prezentare. Cele mai multe anunţuri conţin legături la hârtiile scanate de pe internet cu procedurile de la ANAF, iar altele duc la pagini inactive. 

ANAF Cluj a anunţat contribuabilii, la începutul lunii, că pe reţeaua de socializare Facebook a fost creată o pagină denumită ANAF – Anunţuri valorificare bunuri, "având ca scop atât îmbunătăţirea modalităţilor de realizare a publicităţii, în cazul valorificării bunurilor sechestrate, cât şi creşterea gradului de accesibilitate a posibililor cumpărători. Persoanele interesate pot găsi anunţuri naţionale privind bunurile ce vor face obiectul valorificării". 
 
Instituţia a precizat că anunţurile privind valorificarea bunurilor cuprind organul de executare, denumirea, o scurtă descriere a bunurilor care se vor vinde; data şi locul în care bunurile de vânzare; locaţia, perioada şi intervalul orar în care bunurile pot fi vizionate; preţul de evaluare sau pornire a licitaţiei (cota de TVA); fotografii pentru fiecare bun supus procedurii de valorificare, link-ul către anunţul privind vânzarea bunurilor, afişat pe pagina de internet a ANAF.

Magazinul online este nefuncţional
 
În urma anunțului ANAF de achiziție a unui magazin online, firma clujeană de soluții de comerţ electronic Blugento Cluj a înaintat anul trecut o propunere oficială prin care se oferea să îl realizeze gratuit, la cele mai înalte standarde. Ea cuprindea designul grafic al platformei, infrastructura tehnică necesară vânzării produselor, autoadministrarea site-ului, optimizarea pentru motoarele de căutare. Inițiativa venea în contextul în care guvernul a lansat programul GovITHub, care îi aducea laolaltă pe antreprenorii care voiau să contribuie la digitalizarea serviciilor publice, pentru eficientizarea relației cetățenilor cu instituțiile statului. 
 
Proiectul voluntarilor clujeni este încă nefuncţional. „Noi am pus la punct sistemul aproape integral, am făcut training cu oamenii de la Finanţe, însă este nevoie de încărcarea site-ului de către ANAF cu acele zeci de mii de produse. Acest lucru nu este simplu pentru că produsele trebuie să fie însoţite de toate datele necesare şi de imagini adecvate pentru ca ele să poată fi vândute prin internet, întocmai ca la magazinele online private”, declara iniţiatorul proiectului, Sandu Băbăşan, manager al Blugento.

Comenteaza