Brandul De la Ferma își mută logistica din Cluj în Alba

Brandul De la Ferma își mută logistica din Cluj în Alba

Producătorul Ferma cu Omenie plănuieşte o investiţie de 4,3 milioane de euro pentru o fabrică şi o relocare logistică din județul Cluj în orașul Ocna Mureş.

„Va fi o investiţie pe cinci ani în doi paşi: în primii doi ani vom face o investiţie pentru depozit, logistică, zona de procesare a brânzeturilor frământate, iar în următorii trei ani vom face fabrica nouă, până în 2025“, a spus Marius Bîcu, director general al Ferma cu Omenie, în cadrul emisiunii Investiţi în România!.

Compania produce brânzeturi în localitatea Unirea (Alba), comercializate sub brandul De la Ferma pentru piaţa locală şi brandul Pachetul de Acasă pentru cea externă. Producătorul va demara prima etapă printr-o investiţie de 1,3 milioane de euro ce vizează relocarea spaţiului logistic de la Cluj la Ocna Mureş (Alba).

Terenul de la Ocna Mureş a fost achiziţionat în decembrie, printr-o investiţie de 280.000 de euro. Ferma cu Omenie producea, în 2020, trei tone de brânzeturi pe zi, producţia fiind formată din brânză burduf, brânză proaspătă şi telemea de vacă. Planul pe termen lung vizează externalizarea a două linii de producţie pentru a rămâne doar cu producţia de brânză burduf.

„Până acum am mers departe de ţară, în 10 ţări din Europa şi am ignorat proximitatea, judeţele din jurul nostru. Este o piaţă pe care ne-o dorim. Vrem să vindem direct în Cluj, Alba şi Mureş, din luna mai, cu o echipă nouă“. Vânzările Ferma cu Omenie au scăzut în segmentul hoteluri-restaurante cu 30%, în contextul în care producătorul avea relaţii stabile cu mai mulţi jucători, în special în piaţa patiseriilor.

Din 2019 Ferma cu Omenie este o firmă separată de Unilact Transilvania, firma pe care este operat businessul de ferme pornit de tatăl lui Marius Bîcu (o fermă cu 500 de vaci şi cu oi) ce furnizează 50% din laptele necesar fabricii. Restul de 50% este achiziţionat de Ferma cu Omenie de la un partener din Cooperativa Agricolă Someş-Arieş Cluj, unde Bîcu este în Consiliul de Administraţie (CA).

„Acea cooperativă are un potenţial fantastic pentru piaţa laptelui. În următorii 2-3 ani poate deveni un jucător important, atât ca număr de fermieri, cât şi ca lapte produs. Oamenii de acolo muncesc din greu să ţină în frâu businessul şi să îl crească, pentru că a crescut enorm. De la 70 de fermieri astăzi poate ajunge la 170 de fermieri în doi ani fără probleme, dacă managementul reuşeşte să facă faţă“. Ferma cu Omenie și Unilact Transilvania au obţinut afaceri de 5,2 milioane de euro în 2020. 

Comenteaza