BT, inclusă în topul celor mai puternice branduri bancare din lume

BT, inclusă în topul celor mai puternice branduri bancare din lume
| Foto: Arhiva

Banca Transilvania a urcat în clasamentul Brand Finance Banking 500 2021 pe locul 302, faţă de poziţia 339 anul trecut, cu o creştere de 19% în valoarea de brand, până la 441 milioane dolari.

România este prezentă în ediţia din acest an a clasamentului global al brandurilor bancare realizat de Brand Finance cu două instituţii financiare, respectiv Banca Transilvania, care a urcat pe locul 302, şi BRD, care a coborât pe 470, în condiţiile în care două treimi din cele mai valoroase 500 de branduri bancare globale au înregistrat o scădere a valorii de brand pe fondul pandemiei.

Potrivit zf.ro, Banca Transilvania a urcat în clasamentul Brand Finance Banking 500 2021 pe locul 302, faţă de poziţia 339 anul trecut, cu o creştere de 19% în valoarea de brand, până la 441 milioane dolari, consolidându-şi forţa brandului în teritoriul 'triplu-A' (indice de forţă a brandului AAA).

BRD a coborât în ediţia din 2021 de pe locul 434 pe locul 470, cu o valoare de brand de 193 milioane dolari, în scadere cu 17% faţă de anul trecut.

Valoarea totală a băncilor din clasamentul global se ridică la 1,27 miliarde dolari, în scădere de la 1,33 miliarde dolari în 2020, aceasta fiind a doua contracţie anuală consecutivă.

Pe fondul scăderii profiturilor şi al eforturilor guvernamentale de a gestiona criza generată de pandemie, aproape două treimi din cele mai valoroase 500 de branduri bancare globale au înregistrat o scădere a valorii de brand, conform raportului Brand Finance.

“In criza financiară precedentă, băncile au fost principalul vinovat; de data aceasta, băncile joacă un rol important în a ajuta societatea să depaşească repercusiunile economice ale pandemiei. Cercetarea Brand Finance arată ca răspunsul băncilor la criza globală Covid-19 au produs o creştere anuală a scorului reputaţional în faţa clienţilor, ceea ce fără îndoială va conduce la o revenire a sectorului şi o creştere a valorii brandurilor în perioada post-pandemie.”, a declarant David Haigh, CEO Brand Finance.

În medie, din 100 de branduri care au pierdut cel mai mult în valoare în timpul unei recesiuni, 74 au fost bănci, în timp ce din 100 de branduri care au crescut în valoare în timpul recesiunilor, doar 30 au fost branduri bancare, potrivit calculelor Brand Finance.

Comenteaza