BT - Un obicei bun de tot: verificarea tranzacțiilor

BT - Un obicei bun de tot: verificarea tranzacțiilor

Când ești la shopping și oricând ai timp, este bine să arunci online un ochi pe tranzacțiile făcute cu cardul. Așa ești sigur că ai plătit suma corectă și, cu alte cuvinte, ai grijă de banii tăi. 

Dacă este așa cum se spune, că în 21 de zile oamenii își pot forma un obicei nou, încearcă să îți formezi unul bun, verificarea tranzacțiilor.

Ca și client BT, ai o serie variante ca să îți verifici online banii din cont. Practic, fiecare aplicație de #bankingladistanta vine inclusiv cu posibilitatea de a verifica datele. Fie că ești persoană fizică, fie că vrei să fii mai atent la banii firmei, găsești aici detalii despre toate aplicațiile pe care le avem pentru tine.

Unde și cum poti verifica online tranzactiile:

  • BT Pay: selectezi din aplicație cardul care te interesează și poti vedea detaliile tranzacțiilor efectuate cu acel card;
  • BT Visual Help: sună la: 0264 308 000/Accesare link primit prin SMS/Conturi și Tranzacții și apoi alegi contul pentru care vrei să vezi tranzacțiile din ultimele 3 zile, inclusiv sumele blocate pe cont (din tranzacții care încă nu s-au decontat);
  • NeoBT: faci următorii pași – Produse/Conturile mele sau Cardurile mele/Tranzacții;
  • Apple Pay: mergi la cardul care te interesează și poți vedea detaliile tranzacțiilor efectuate cu acel card prin Apple Pay
  • BT24 Mobile Banking/Internet Banking: accesezi meniul Conturile mele/Căutare tranzacții;
  • SMS Alert: afli prin SMS detalii despre fiecare tranzacție făcută cu cardul, câti bani mai ai în cont după o plată cu cardul, dar și când îți intră bani în cont;
  • Chatboții: InoLivia și Raul.

Pentru prevenirea unor situații mai putin placute, cum ar fi posibilele fraude online, sfatul nostru, pe lângă verificarea permanentă a tranzacțiilor, este să știi cât mai bine cum să îți gestionezi cardurile. Cel mai important este să îți setezi limitele pentru tranzacțiile cu cardul (numar și valoare zilnică pentru plăti online sau la comercianți și sume retrase de la bancomat) – prin BT Pay, NeoBT, BT24 sau BT Visual Help.

Ce faci daca „ceva nu e in regula”

Uite câteva situații care îți pot da bătăi de cap, însă și solutiile pe care le ai tot online.

1. Tranzacție dublată. Cu alte cuvinte, ai platit de două ori. Încercam refuzul la plată

Să spunem că ai verificat tranzacțiile făcute azi și vezi că o plată a fost făcuta de doua ori, deși ai vrut să o plătesti doar o dată și tot o singură dată ai primit bunurile/serviciile. În acest caz trebuie să iei mai întâi legătura cu comerciantul la care ai plătit. Dacă nu găsești o soluție, încercăm să te ajutăm noi printr-un refuz la plată, iată pașii:

Înregistrează refuzul la plată în BT Visual Help (sună la 0264 308 000/Accesare link primit prin SMS/Contestare tranzactii;

Sau sună-ne la 0264 308 028 sau scrie-ne la contact@btrl.ro, colegii noștri de la Call Center sunt pe fază 24/7;

Noi, la BT, posibil să îți cerem și documente justificative – facturi, bonuri, chitanță POS etc., le analizăm și alegem cea mai bună solutie pentru rezolvarea situației.

2. Tranzacție necunoscută în cont. Încercam recuperarea sumei

Din păcate, o tranzacție în cont care nu îți spune nimic poate fi o fraudă. Dacă te-ai gândit bine, ai verificat printre mail-urile tale cu comenzile plasate și ai întrebat apropiații care ar fi putut avea access la cardul tău și ai ajuns la concluzia că e o problemă… blochează-ți cardul (îți explicăm mai jos cum să îl blochezi singur) și apoi ia legătura cu BT, tot cu colegii de la Call Center (0264 308 028 sau contact@btrl.ro) pentru a încerca recuperarea sumei.

Atenție, însă, la phishing, care te poate face să furnizezi de bună voie detaliile cardului, precum și codurile de înrolare în wallet-uri de plată și, astfel, să dai acces fraudatorilor la banii tăi.

3. Bani trimiși către alt beneficiar. Sau ai trecut suma greșit. Încercăm anularea tranzactiei

Să spunem că faci rapid o tranzacție (plată, transfer) prin BT24 sau NeoBT și ai greșit ceva, cum ar fi beneficiarul sau suma. Nu este o problemă, încercam să te ajutam, însa te rugăm următoarele:

Scrie-ne în mesageria aplicației detalii pentru anularea tranzacției. Avem nevoie de urmatoarele informații: numele beneficiarului, suma trimisă, motivul pentru care solicitați anularea tranzacției și confirmarea faptului că nu ai făcut dovada platii catre beneficiar;

Sau sună-ne la 0264 308 028 sau scrie-ne la BT24@btrl.ro/neo@btrl.ro, colegii nostri de la Call Center sunt pe fază 24/7.

4. Card pierdut sau furat. Se poate întampla, însa îl poți bloca temporar sau permanent prin:

BT Pay/Selectare card/Setari/Blocare card;

BT Visual Help (0264 308 000/Accesare link primit prin SMS/Blocare card și solicitare reemitere card);

BT24 Mobile Banking/Carduri/Schimbă starea cardului;

BT24 Internet Banking/Carduri/Vizualizare card/Modificare stare card;

Neo BT/Produse/Cardurile mele/alegi cardul și apoi opțiunea Blochez/deblochez un card;
Interesat de banking? Vrei să stii cât mai bine cum să îți gestionezi? Interesat de siguranța online (a banilor tăi)?

Intră pe Intreb BT, platforma noastră de educație financiară, unde te așteaptă peste 1.000 de întrebari și răspunsuri, la care noi lucrăm zi de zi ca să fim cât mai utili, dar și în trending.

Comenteaza